De winterkoopjes zijn net afgelopen. Uit cijfers van Mollie, dat onder meer online betaaldiensten levert aan webshops, blijkt dat ze een succes waren.
Gent, 31/01/2023 – Uit data van Mollie, één van de snelst groeiende financiële dienstverleners van Europa, blijkt dat Belgische retailers tijdens de afgelopen wintersolden behoorlijk meer verkochten dan in januari vorig jaar. Mollie registreerde 23% meer online betaaltransacties dan in januari 2022. De omzet bij de Mollie-retailers steeg dan weer met 31% waaruit we mogen besluiten dat de consument gemiddeld meer uitgaf per aankoop.
Op basis van deze cijfers lijkt de terughoudendheid die we nog zagen bij de Belgische consumenten op Black Friday en tijdens Cyber Week verdwenen. De Belgische webshops noteerden op Black Friday, die op 25 november 2022 viel, immers slechts een beperkte omzetstijging van 0,87 procent in vergelijking met het jaar voordien. Voor de volledige Cyber Week, welke de maandag voor Black Friday begon, zagen de Belgische retailers hun omzetvolumes slechts met 10,47 procent stijgen.
Over Mollie
Mollie is een pionier in de betaalindustrie en een van Europa’s snelst groeiende financiële dienstverleners. Het bedrijf, opgericht in 2004, faciliteert ondernemingen van elke omvang om op te schalen en te groeien door middel van snelle en flexibele financiering en een gebruiksvriendelijke betalings-API die meerdere betaalmethoden aanbiedt. Mollies missie is om complexe financiële diensten te vereenvoudigen en zo ’s werelds meest geliefde financiële dienstverlener te worden.
Mollie heeft meer dan 130.000 klanten, een internationaal team met meer dan 750 medewerkers en kantoren in Amsterdam, Lissabon, Londen, München en Parijs.