Vertiv (NYSE: VRT), een wereldwijde leverancier van kritieke digitale infrastructuur en connectiviteitsoplossingen, breidt haar salesteams in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) uit. Het doel is om de expansie van de belangrijke markten beter te bedienen en zo verdere groei te bevorderen. De nieuwe salesregio’s, in combinatie met een versterkte focus op accountmanagement, dragen bij aan de samenwerking en ondersteuning van groeiende cloud-, colocatie-, telecom- en edge- markten.
“Onze klanten staan centraal in wat we doen. Dit houdt in dat we ons moeten blijven ontwikkelen om voorop te blijven lopen in deze dynamische markt”, zegt Peter Lambrecht, Vice President Sales EMEA bij Vertiv. “De belangrijkste doelstelling is om het voor onze klanten makkelijker te maken om zaken met ons te doen. We moeten ervoor zorgen dat ze kunnen vertrouwen op experts uit de industrie om ze in hun specifieke behoeften te voorzien. Daarom proberen wij met onze organisatiestructuur onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen.”
Door de nieuwe strategie werken serviceteams nauwer samen met sales, waardoor klanten een betere ondersteuning van de levenscyclus van hun apparatuur en nog meer nadruk op de totale eigendomskosten kunnen verwachten. Daarnaast helpt de strategie de groei te versnellen en Vertiv’s positie als marktleider te versterken, door key accounts nog beter te ondersteunen en cross-selling mogelijk te maken, evenals het verder ontwikkelen van het IT-distributiekanaal.
Regionale teams
De strategie focust zich op het stimuleren van nauwere samenwerking tussen teams, ongeacht landsgrenzen. Zo is Daniel Breum, voormalig Sales Director voor de Benelux en de Nordics, aangewezen als Regional Director voor Centraal West-Europa. Hieronder vallen België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Naast de regionale salesteams zijn de accounts verdeeld onder regionaal strategische segmenten. Het doel is om de kennis en expertise op belangrijke markten zoals telecom, colocatie en hyperscale, retail en enterprise te vergroten. Henk IJspeerd, Sales Director EMEA – Strategic Segment Retail, is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het leiden van de ontwikkeling van de retailsector. De verschuiving in functies maakt het, door het aanbieden van een gestructureerd intern carrièrepad, ook mogelijk om de ontwikkeling van talenten te versnellen.
“Aangezien we blijven groeien, is talentontwikkeling de kern van onze strategie”, zegt Wayne Searle, Vice President HR EMEA bij Vertiv. “We vergroten voortdurend onze interne ontwikkelingsmogelijkheden, leerpaden en hulpmiddelen zodat onze salesmedewerkers zich kunnen ontwikkelen. Denk hierbij aan podcasts, drop-in leersessies, coachingsmogelijkheden en gestructureerde two-way feedback.”
Interesse in een carrière bij Vertiv? Bezoek de website: Vertiv.com/careers