Tanium, de enige leverancier van converged endpoint management (XEM) in de branche, heeft vandaag zijn digital employee experience (DEX)-oplossing onthuld. Digital Employee Experience is een volledig nieuwe categorie oplossingen die IT-leiders helpt de technologie-ervaring van werknemers te meten en te verbeteren. Door deze nieuwe DEX-mogelijkheden op te nemen in het bestaande Converged Endpoint Management (XEM)-platform, completeert Tanium de end-to-end endpoint management lifecycle.
Digitale transformatie en hybride werk hebben de digitale ervaringen van werknemers op de voorgrond geplaatst als een kritisch aspect van de algehele werkervaring. Voor CIO’s is het een topprioriteit geworden om te zorgen voor een hoge(re) productiviteit, een grotere werknemerstevredenheid en lagere kosten voor IT-ondersteuning. De toevoeging van DEX aan die endpoint management lifecycle stelt IT-teams in staat de kwaliteit en de prestaties van de digitale ervaringen van werknemers proactief te bewaken en te beheren. In tegenstelling tot traditionele ‘set-it-and-forget-it’ benaderingen, biedt Tanium XEM met DEX zelfhulpfunctionaliteit waarmee werknemers problemen met hun apparaten kunnen oplossen. Het ondersteunt ook geautomatiseerd herstel en het biedt onderzoeks- en meldingsfuncties, die voortdurende meting en verbetering van gebruikerservaringen mogelijk maken.
“Ik richt me al mijn hele carrière op eindgebruikerservaringen en probeer leveranciers en organisaties zover te krijgen dat ze daar prioriteit aan geven”, zegt Gabe Knuth, senior analist bij Enterprise Strategy Group. “Ik ben erg blij dat nu een tool als Tanium’s Digital Employee Experience op de markt komt om eindgebruikers tevreden en productief te houden en tegelijkertijd de belasting van IT-afdelingen te verminderen.”
Analisten schatten dat in 2025 50% van de IT-organisaties een DEX-strategie zal hebben, tegenover slechts 15% vorig jaar. Tanium XEM met DEX is het enige converged endpoint managementplatform dat een efficiënte en kosteneffectieve DEX-oplossing biedt in combinatie met uitgebreide mogelijkheden voor net beheren van endpoint devices en vulnerabilities. En dat alles via één enkele agent. Dit combineert een uitzonderlijke employee experience met een snelle return on investment.
“Tegenwoordig is digitaal het codewoord bij de werkervaring van werknemers”, zegt Tanium CMO Steve Daheb. “De versnelde verschuiving naar op de cloud gebaseerde technologieën en hybride werken heeft nieuwe variabelen toegevoegd aan de beschikbaarheid en de prestaties van digitaal werk. Dat heeft invloed op de platformen die worden gebruikt, de connectiviteit, de applicaties en de toegang tot gegevens. Deze snelle digitale overgang heeft de kwetsbaarheid van onze digitale werkervaring blootgelegd. IT-organisaties zien zorgvuldig beheer van de eindgebruikerservaring nu als een cruciaal onderdeel van de endpoint lifecycle. Tanium XEM met DEX completeert de endpoint management lifecycle en biedt het eerste holistische platform dat beschikbaar is in deze nieuwe, maar steeds belangrijker wordende categorie.”
Taniu XEM met DEX verwijdert de barrières tussen IT en medewerkers met management- en analysemogelijkheden om betere organisatorische beslissingen te ondersteunen. Kenmerken zijn onder andere :
▪ Geautomatiseerde desktopmeldingen om werknemers te informeren over problemen die hun ervaringen kunnen beïnvloeden
▪ Proactief getriggerde zelfherstelopties om verstoring van het werk te voorkomen
▪ Het vermogen om historische en actuele gegevens te gebruiken om systeemproblemen te identificeren, de onderliggende oorzaken te bepalen en problemen op grote schaal te verhelpen
▪ Mogelijkheden voor kwalitatieve en kwantitatieve feedback om de tevredenheid van de werknemers te meten en te verbeteren
“Nu de werkplek zich uitbreidt tot buiten de traditionele omgevingen, is een uitzonderlijke digitale werkervaring zowel op als buiten het netwerk een must”, zegt Nic Surpatanu, chief product officer bij Tanium. “Ons DEX-aanbod biedt een krachtig inzicht in de workflow en de productiviteit binnen een organisatie, zodat elk probleem kan worden gesignaleerd voordat het een probleem wordt. Aangezien organisaties meer efficiëntie willen creëren en de algehele effectiviteit willen verbeteren, detecteert en waarschuwt het Tanium-platform eindgebruikers voor potentiële verstoringen, zodat zij IT-uitdagingen kunnen oplossen zonder een helpdesk ticket aan te maken. “
Tanium blijft zijn XEM-platform uitbreiden met nieuwe en geavanceerde mogelijkheden. Vorige maand lanceerde het bedrijf bijvoorbeeld een certificaat manager evenals opties voor een verbeterd beleidsbeheer voor handige toolconsolidatie, rapportage op directieniveau en aanzienlijke kosten- en tijdbesparingen.