Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data. Snowflake kondigt ook nieuwe productfuncties voor het Snowflake Cloud Data Platform aan – de technologie die de Data Cloud mogelijk maakt
SAN MATEO, Calif. – 2 juni 2020 – Snowflake, het platform voor cloud data, heeft vandaag de Data Cloud onthuld – een ecosysteem waarmee duizenden klanten, partners, dataproviders en dataservice-providers van Snowflake datasilo’s kunnen opsplitsen, inzichten kunnen vergaren en met veilige, gecontroleerde, conforme en naadloze methodes waarde kunnen halen uit snelgroeiende datasets. Snowflake kondigt ook nieuwe productfuncties voor het Snowflake Cloud Data Platform aan – de technologie die de Data Cloud mogelijk maakt.
De Data Cloud voorziet in veel kansen wat betreft data. Regeringen, zorgorganisaties en bedrijven hebben op Snowflake beschikbare COVID-19- datasets gebruikt om hen in de globale pandemie te helpen navigeren, inclusief hun pogingen om de verspreiding onder controle te houden, te voorzien waar cruciale hulpmiddelen nodig zijn en te bepalen wanneer social distancing-maatregelen kunnen worden versoepeld, zonder de kans op toekomstige uitbraken te vergroten.[1] Klik hier voor meer informatie over deze en andere use cases.
De Data Cloud zal blijven groeien omdat organisaties hun data uit silo’s in cloud-based opslag en on-premises datacenters naar de Data Cloud verplaatsen. Via het Snowflake Cloud Data Platform, dat onmiddellijk en bijna oneindig kan opschalen, krijgen deze organisatie toegang tot de Data Cloud, waardoor elke organisatie naadloos tussen verschillende cloudproviders en hun regio’s kan werken, dit alles op een gecontroleerde manier.
“In het verleden hebben organisaties er moeite mee gehad om data volledig in dienst van hun bedrijf te mobiliseren,” zei Snowflake CEO Frank Slootman. “De architectuur van Snowflake was specifiek ontworpen om de ongelooflijke schaal en rekenkracht van de cloud te gebruiken. Als onderdeel van de Data Cloud kunnen organisaties hun data volledig mobiliseren door data met een bredere context te mengen en samen te voegen, waardoor ze het vermogen kregen om cruciale inzichten te verkrijgen, meer dan eerder mogelijk was.”
Snowflake heeft ook een groot aantal nieuwe functies voor het Snowflake Cloud Data Platform ontwikkeld, waaronder:
Snowsight – Een nieuwe ervaring voor analisten binnen Snowflake om queries en opdrachten met Snowflake uit te voeren, zoals automatisch aanvullen van SQL, samenwerking, visualisaties en dashboards, voor een gestroomlijnde ervaring.
Dynamische datamaskering – Creëer maskeerbeleid voor data, zodat gebruikers data met verschillende betrouwbaarheidsniveaus kunnen zien, gebaseerd op hun rechten.
Externe tokenisatie – Integratie met oplossingen voor tokenisatie van derden, voor meer bescherming van gevoelige data.
Service voor zoekoptimalisatie – Dramatisch verbeterde prestaties voor point-lookup-query’s op grote datatabellen.
Externe functies – Gebruiken Snowflake om externe diensten op te roepen voor betere query-ondersteuning en om sterke dataleidingen te bouwen, die met bibliotheken of diensten van derden kunnen integreren.
Java UDF’s – Gebruik Snowflake om in Java ontwikkelde bedrijfslogica uit te voeren en de berekening dichter bij de data te brengen.
Organisaties – Bedien en beheer Snowflake-accounts met gemak vanaf een centraal punt, inclusief het inrichten en beheren van accounts in meerdere clouds.
Data-uitwisseling – Maak uw eigen data-uitwisseling aan om naadloos en veilig actieve, beheerde data met andere bedrijfsonderdelen, partners, leveranciers of klanten te delen. Verwijder datasilo’s uit uw ecosysteem, zodat uw organisatie en zakenpartners veilig toegang tot uw data krijgen, zonder de data te moeten verplaatsen, kopiëren of over te dragen.
Snowflake Data Marketplace – Om datasets van derden te ontdekken en toegankelijk te maken, zodat ze klaar zijn voor query’s vanaf uw Snowflake-account. Snowflake Data Marketplace maakt het consumenten mogelijk om toegang tot een enkele, actieve datakopie te krijgen. Geen gekopieer van bestanden, geen gesleep met data en geen vertragingen.
“De aankomende uitbreidingen die we vandaag aankondigen, helpen bedrijven met het verenigen, integreren, analyseren en virtueel delen van elke hoeveelheid data, waardoor de complexiteit en wrijving van alternatieve oplossingen tot het verleden behoren,” zei Snowflake’s Senior Vice President of Product, Christian Kleinerman. “Bovendien geeft het Snowflake Cloud Data Platform onze klanten toegang tot de Data Cloud zodat ze, als leden van een globaal ecosysteem van datagebruikers, -providers en serviceproviders, nieuwe succesniveaus kunnen bereiken.”
Customers zoals DoorDash, een in de VS gebaseerd logistiek platform, en Rakuten Rewards, dat de toonaangevende cashback-site Rakuten beheert, gebruiken het enkele, geïntegreerde platform van Snowflake voor strategische bedrijfsplanning en besluitvorming. DoorDash is bovendien een early adopter van Snowsite, een pas aangekondigde functie van Snowflake.
“Wat het meest opvalt aan de functie Snowsite van Snowflake, is snelheid en eenvoud,” aldus DoorDash Data Product Manager Brian Lu. “Het product is een ultieme, zeer snelle, zeer eenvoudige en zeer schone interface waar mensen van houden. Omdat grafieken en dashboards standaard onderdelen van Snowsite zijn, kan ons team zeer snel query’s schrijven of grafieken maken, deze aanpassen en naadloos versturen om een nieuwe afwijking in data of trends te onderzoeken als we die zien. Als dataplatform geeft Snowflake ons de mogelijkheid om dagelijks snel, effectief en zelfverzekerd data-driven beslissingen te nemen.”
“We gebruiken data in bijna elk bedrijfsaspect, van al onze bedrijfsplanners tot helemaal aan productanalyse, via onze ledenservice- en verkoopteams. Daarom is elke beslissing op data gefocust en data-driven,” zei Rakuten Rewards VP of Analytics, Mark Stange-Tregear. “Met data-inzichten als zwaartepunt voor onze organisatie kijken we voortdurend naar manieren om ons ecosysteem te verstevigen en vereenvoudigen. Door Snowflake’s Platform-as-a-Service is dit op een kostenefficiënte en schaalbare wijze mogelijk.”
Om meer te weten te komen over Snowflake’s visie op de Data Cloud, leest u hier de blog van Snowflake CEO Frank Slootman. Voor meer informatie over de Snowflake product features kunt u hier de blog van SVP of Product Managent Christian Kleinerman lezen.
Over Snowflake
Het Snowflake Cloud- Dataplatform doorbreekt de barrières die het organisaties van alle formaten onmogelijk maakten om de werkelijke waarde uit hun data te halen. Duizenden klanten implementeren Snowflake om hun bedrijven verder te ontwikkelen dan ooit mogelijk was, door alle inzichten uit al hun data van al hun zakelijke gebruikers te verkrijgen. Snowflake voorziet organisaties van een enkel, geïntegreerd platform dat het voor de cloud ingerichte data-warehouse levert; onmiddellijke, veilige en gecontroleerde toegang tot hun hele datanetwerk; en een kernarchitectuur die een veelvoud aan verschillende soorten data-workloads mogelijk maakt, inclusief een enkel platform voor het ontwikkelen van moderne datatoepassingen. Snowflake: Data zonder grenzen. Lees meer op Snowflake.com.
Mediacontact
Snowflake
Danica Stanczak
Sr. PR Manager
press@snowflake.com