Progress komt met een innovatief flexibel platform voor digitale ervaringen dat aanzienlijk uitgebreidere mogelijkheden bevat op het gebied van multi-channel content, integratie en analyse
Rotterdam, 22 september 2021—Software producent Progress (NASDAQ: PRGS), bekend van haar platformen waarmee wereldwijd zakelijke applicaties worden ontwikkeld, gebruikt en beheerd, heeft vandaag Progress® Sitefinity® DX 14.0 op de markt gebracht. Met dit flexibele en uitbreidbare platform kunnen organisaties digitale ervaringen (DXP) creëren die afgestemd zijn op hun unieke behoeften en doelen. Sitefinity biedt nieuwe mogelijkheden voor nagenoeg codevrije integratie en communicatie op basis van chat-functies, alsmede verbeterde ‘headless’ contentmanagement.
De digitale wereld is in een ongekend tempo aan het veranderen, zeker nu gebruikers steeds vaker kiezen voor online interactie met anderen, in plaats van persoonlijke ontmoetingen. Om een effectieve digitale strategie te implementeren, moeten organisaties over het juiste digitale platform beschikken en de bijbehorende processen onderling goed afstemmen, maar daarvoor is een bepaalde digitale volwassenheid vereist. De meeste organisaties zullen in dit opzicht meer succes boeken als ze samenwerken met een betrouwbare strategische partner en een platform gebruiken waarvoor geen complexe IT-systemen nodig zijn. Recent onderzoek van Progress toont aan dat 35% van de organisaties geen DXP-oplossing heeft geïmplementeerd, omdat de op de markt beschikbare producten te ingewikkeld en duur zijn. Bovendien bevatten deze producten functies die nooit worden gebruikt, maar waar wel voor moet worden betaald.
“Sitefinity DX 14.0 is een krachtige oplossing die organisaties kunnen gebruiken als basis om hun eigen flexibel DXP-platform mee in te richten – zonder onnodige complexiteit of hoge kosten – en waarmee ze digitale ervaringen kunnen creëren die veel rendement zullen opleveren,” aldus John Ainsworth, senior vicepresident Core Products bij Progress. “Organisaties kunnen erop vertrouwen dat ze door de integratie van content en commercie, in combinatie met geavanceerde marketinginzichten en headless contentmanagement, omni-channel ervaringen kunnen creëren waarbij de juiste content op het juiste moment en op het juiste kanaal wordt aangeboden. Dit is niet langer een keuze, maar harde noodzaak als ze concurrerend willen blijven.”
Progress Sitefinity DX 14.0 bevat nieuwe mogelijkheden zoals nagenoeg codevrije integratie en communicatie op basis van chat-functies. De nieuwste versie biedt ook geoptimaliseerd ‘headless’ contentmanagement waarmee geïntegreerde, gepersonaliseerde ervaringen kunnen worden geleverd en op elke gewenste schaal kunnen worden beheerd. Organisaties kunnen hun eigen DXP-oplossing maken door díe functies te kiezen die aansluiten bij hun unieke uitdagingen en prioriteiten en waarmee ze digitale ervaringen kunnen creëren voor elke gewenste doelgroep.
Sitefinity DX 14.0 biedt organisaties de volgende mogelijkheden:
· Strategische, op data gebaseerde marketingcampagnes opzetten – Dankzij informatie die via uitgebreide attributiemodellen uit interactiehistorie op contactpunten wordt gehaald, kunnen gerichte marketingcampagnes worden opgezet om meer conversies en een hoger rendement te realiseren.
· Elk kanaal optimaal laten renderen dankzij efficiënt beheer – Dankzij uitgekiend beheer van geleverde ervaringen op alle kanalen wordt er bij elk stadium van het proces en gedurende de hele ‘customer lifecycle’ gecommuniceerd met de bezoekers. Met de hybride contentmanagementmogelijkheden van Sitefinity DX, dat o.a. een ‘headless’ content-as-a-service API-framework bevat, kan het marketingteam moeiteloos een consistente en gepersonaliseerde ervaring bieden op de belangrijkste contactpunten van klanten of gebruikers. Daarnaast kunnen organisaties bezoekers richting positieve uitkomsten sturen door NativeChat®, het krachtige, op AI-gebaseerde chatbotplatform van Progress, te verwerken in hun Sitefinity-ervaringen.
· Hogere efficiency dankzij eenvoudigde systeemintegratie met nagenoeg codevrije tools – Marketingactiviteiten kunnen worden geautomatiseerd en implementatie kost veel minder tijd en moeite, doordat er uitgebreide connectiviteit is tussen de systemen die nodig zijn om een goed doordachte omni-channel ervaring te leveren. Zo wordt er optimaal gebruik gemaakt van vereenvoudigde workflows, service hooks en (nagenoeg) codevrije integratie met onderdelen uit bestaande technische systemen, en dat komt de efficiency enorm ten goede.
· Content en campagnes uitrollen op elke gewenste schaal – Dankzij uitgebreide synchronisatiemogelijkheden kan content snel en efficiënt geleverd worden op alle kanalen. Dit betekent beter contentbeheer binnen de diverse afdelingen, units, locaties en merken, en volledig beheer van gebruikersgroepen op alle sites.
· Concurrentievoordeel behalen dankzij een soepel werkende webpagina – Dit levert niet alleen een interessante en prettige bezoekerservaring op, maar ook optimale SEO-scores, gebruikersbetrokkenheid en conversie. Het marketingteam krijgt gedetailleerde, kant-en-klare ondersteuning wat betreft de meest recente vereisten voor Google Page Experience.
“Contentmanagement vormde in het verleden altijd de basis van een DXP-platform, totdat organisaties beseften dat dit niet voldoende was,” zegt Paul Nashawaty, senior analist bij Enterprise Strategy Group. “De toenemende behoefte aan flexibiliteit en integratie met andere systemen heeft geleid tot de ontwikkeling van een Digital Experience Platform dat organisaties zelf kunnen inrichten. Wat deze technologie zo krachtig maakt, is de flexibiliteit die het biedt – organisaties kunnen de onderdelen en systemen integreren die ze nodig hebben en hun platform vervolgens aanpassen aan veranderd consumentengedrag en nieuwe markttrends.”
In de afgelopen 12 maanden heeft Sitefinity DX diverse eervolle vermeldingen en uitstekende reviews gekregen. Zo werd het platform onlangs uitgeroepen tot “Leader” in het Spring 2021 Grid® Report for Digital Experience Platforms van G2. Dit was gebaseerd op allerlei uiteenlopende factoren, waaronder functies en functionaliteit, marktaanwezigheid en klanttevredenheid. Daarnaast werd Sitefinity DX genoemd als “Major Contender” in het rapport Digital Experience Platform (DXP) PEAK Matrix® Assessment 2021 van de Everest Group[i].
“Ons team werkt al met Sitefinity sinds versie 3.0. We hebben deze software uit zien groeien tot een krachtig en schaalbaar platform dat ideaal is om als spil te fungeren voor het DXP-platform van onze klanten,” aldus Brad Hunt, directeur en medeoprichter van Smooth Fusion, Inc. “Sitefinity DX 14.0 bouwt verder op dat succes met geweldige nieuwe functies. Dit is dan ook het enige DXP-platform waar ons team echt helemaal achter staat.”
Sitefinity DX 14.0 is vanaf nu verkrijgbaar. Meer informatie vindt u op https://www.progress.com/sitefinity-cms.
Aanvullende bronnen
· Lees het Progress-blog
Over Progress
Progress (NASDAQ: PRGS) levert toonaangevende producten waarmee uiterst effectieve zakelijke applicaties kunnen worden ontwikkeld, ingezet en beheerd. Ons uitgebreide productaanbod is ontworpen om IT-teams productiever te maken en we luisteren voortdurend naar de wensen van de wereldwijde ontwikkelaarsgemeenschap, zowel open source als commercieel. Met Progress kunnen organisaties sneller strategische zakelijke applicaties maken en leveren, en kunnen ze het proces automatiseren waarmee apps worden geconfigureerd, geïmplementeerd en geschaald. Daarnaast kunnen ze kritieke gegevens en content toegankelijker en veiliger maken, zodat ze zich van de concurrentie kunnen onderscheiden en hun omzet kunnen vergroten. Meer dan 1700 onafhankelijke softwareleveranciers, ruim 100.000 zakelijke klanten en een community van drie miljoen ontwikkelaars vertrouwen op Progress voor krachtige applicaties. Lees meer over Progress op www.progress.com
###
Progress, NativeChat en Sitefinity zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Progress Software Corporation en/of een van zijn dochterondernemingen of gelieerde bedrijven in de Verenigde Staten en andere landen. Eventuele andere handelsmerken die hier zijn genoemd zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.
[i] Everest Group, “Digital Experience Platform (DXP) Products PEAK Matrix® Assessment 2021,” 4 augustus 2021
[TC-VU1]Dit is een US telefoonnummer. Moet, waarschijnlijk, vervangen worden door het nummer dat NL-talige klanten kunnen bellen.