Om e-commerce handelaars te helpen van Black Friday en Cyber Monday een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial service provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: optimaliseer je Tech Stack.
Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) zijn, nadat ze uit de V.S. zijn komen overwaaien inmiddels ook in België vaste waarden waar je als webshop niet langer naast kunt. Uit cijfers blijkt dat kleinere retailers hun verkoop op Cyber Monday 2020 met 501% zagen stijgen in vergelijking met de gemiddelde dagelijkse verkoop in oktober. De wereldwijde verkoop op Black Friday bedroeg in 2020 ongeveer 188 miljard dollar.
Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial service provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: optimaliseer je Tech Stack.
Of het nu om betalingen, analytics of shopping gaat: Software as a Service (SaaS)-tools brengen heel wat teweeg in e-commerce. Zo kan je tegenwoordig geavanceerde technologie ‘huren’ voor een fractie van wat je er vroeger voor betaalde. Je hebt dus toegang tot cloud-based ERP’s, gebruiksvriendelijke betaaloplossingen en AI-gestuurde data tools om zoveel mogelijk te verkopen en je bedrijf vlotjes draaiende te houden tijdens de Black Friday-rush. Ook conversational commerce en e-mailmarketing worden zo een pak eenvoudiger. Kies je een nieuwe Tech tool, hou dan zeker deze dingen in gedachten:
- Kan je het integreren in je huidige technologieën?
- Biedt het alles wat je nodig hebt?
- Kan het op lange termijn meegroeien met je bedrijf?