Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: verkoop internationaal.
Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) zijn, nadat ze uit de V.S. zijn komen overwaaien inmiddels ook in België vaste waarden waar je als webshop niet langer naast kunt. Uit cijfers blijkt dat kleinere retailers hun verkoop op Cyber Monday 2020 met 501% zagen stijgen in vergelijking met de gemiddelde dagelijkse verkoop in oktober. De wereldwijde verkoop op Black Friday bedroeg in 2020 ongeveer 188 miljard dollar.
Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: verkoop internationaal.
België is een kleine markt dus als je groeiambities hebt, is internationaal verkopen een logische stap. Experts geven ook aan dat er met een verwachte jaarlijkse groei van 17% internationale direct-to- consumer verkoop tot 2026 echt nog opportuniteiten zijn om bijkomende markten aan te boren. Uiteraard kan je niet zomaar copy-pasten wat je in België doet in een andere markt. Elke markt is anders en een grondige voorafgaande analyse is dus nodig. Onderzoek het koopgedrag in de nieuwe markten die je wil aanspreken, ontwikkel een aangepaste marketingstrategie en zoek de juiste partners die je kunnen helpen bij de opslag en de verzending van je goederen. Vergeet ook zeker niet te bekijken welke betaalmethodes je moet aanbieden en hoe je die internationale betalingen zo vlot mogelijk kan laten verlopen.