Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) zijn, nadat ze uit de V.S. zijn komen overwaaien inmiddels ook in België vaste waarden waar je als webshop niet langer naast kunt. Uit cijfers blijkt dat kleinere retailers hun verkoop op Cyber Monday 2020 met 501% zagen stijgen in vergelijking met de gemiddelde dagelijkse verkoop in oktober. De wereldwijde verkoop op Black Friday bedroeg in 2020 ongeveer 188 miljard dollar.
Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: optimaliseer je check-out.
Studies tonen aan dat het percentage klanten dat hun winkelmandje achterlaat in de meeste sectoren tussen de 50% en 70% ligt. Je kan deze cijfers drastisch naar beneden brengen door je checkout te optimaliseren. Een belangrijke tip voor optimalisatie van je checkout is ervoor te zorgen dat je checkout-module qua look en feel helemaal overeenstemt met die van je webshop. Een klant mag niet het gevoel krijgen dat hij in een andere omgeving terechtkomt op het ogenblik dat hij zijn betaling wil uitvoeren. In tijden waar internetfraude schering en inslag zijn, wordt je klant argwanend als hij in betaalomgeving terecht komt die er plots helemaal anders uitziet. Zorg dus dat je jouw huisstijl doortrekt in je checkout-module en dat je ook hier netjes je logo vermeldt en jouw branding consequent doortrekt.
Over Mollie
Mollie is een pionier in de betaalindustrie en een van Europa’s snelst groeiende financial services providers. Het bedrijf, opgericht in 2004, faciliteert ondernemingen om te schalen en te groeien door middel van snelle en flexibele financiering en een gebruiksvriendelijke betalings-API die meerdere betaalmethoden aanbiedt. Mollies missie is om complexe financiële diensten te vereenvoudigen en zo ’s werelds meest geliefde financial services provider te worden.
Mollie heeft meer dan 130.000 klanten in Europa, telt internationaal meer dan 750 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Gent, Lissabon, Londen, Parijs en München.
Mollie | Grow your way