Om e-commerce handelaars te helpen van Black Friday en Cyber Monday een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial service provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: wees transparant over verzendkosten.
Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) zijn, nadat ze uit de V.S. zijn komen overwaaien inmiddels ook in België vaste waarden waar je als webshop niet langer naast kunt. Uit cijfers blijkt dat kleinere retailers hun verkoop op Cyber Monday 2020 met 501% zagen stijgen in vergelijking met de gemiddelde dagelijkse verkoop in oktober. De wereldwijde verkoop op Black Friday bedroeg in 2020 ongeveer 188 miljard dollar.
Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial service provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: wees transparant over verzendkosten.
Naar de checkout-pagina gaan en plots enorme verzendkosten zien staan, dat is voor niemand leuk. Onderzoek toont aan dat extra kosten de belangrijkste reden zijn waarom shoppers afzien van een aankoop. Wil je je conversie aanzienlijk verbeteren, laat bezoekers van je website dan al op voorhand de verzendkosten of geschatte belastingen zien. Werk samen met een vertrouwde koerier – eentje die snel levert, tegen prijzen waar je klanten blij mee kunnen zijn.