Mitek’s oplossing helpt Ajax de online ervaring te stroomlijnen en garandeert de veiligheid en privacy van de fans.
Mitek heeft vandaag aangekondigd dat Ajax Amsterdam, een van Europa’s belangrijkste voetbalclubs, Mitek’s Mobile Verify® met Face Comparison-oplossing gaat gebruiken om de online ervaring te verbeteren en de veiligheid voor fans te vergroten.
Mitek (NASDAQ: MITK, www.miteksystems.com) heeft vandaag aangekondigd dat Ajax Amsterdam, een van Europa’s belangrijkste voetbalclubs, Mitek’s Mobile Verify® met Face Comparison-oplossing gaat gebruiken om de online ervaring te verbeteren en de veiligheid voor fans te vergroten.
Ajax zet het plezier en de veiligheid van de fans altijd voorop. De club heeft besloten om de identiteit van de ticketkopers op digitale wijze te verifiëren; het is voor Ajax namelijk onmogelijk geworden om te voldoen aan de AVG-privacy wet door gebruik te blijven maken van de huidige papieren kopieën van ID-documenten.
De club erkent de noodzaak om het online proces te optimaliseren, de naleving van de privacywet te waarborgen en de online ervaring van haar fans aanzienlijk te verbeteren. Ajax ziet in dat identiteitsverificatietechnologie een belangrijke rol kan spelen bij het digitale proces en kiest voor de Mobile Verify®-oplossing van Mitek.
Gezichtsherkenning van identificatiebewijzen
Mobile Verify® combineert de beste gebruikerservaring met de nieuwste technologie voor documentverificatie om te bevestigen dat het ID-document dat in een digitale transactie wordt gepresenteerd authentiek en ongewijzigd is. Zodra het ID-document is gevalideerd, gebruikt Mobile Verify® geavanceerde algoritmes voor gezichtsvergelijking om het portret dat uit het ID-document wordt gehaald automatisch te vergelijken met een selfie. Dit bewijst dat de persoon die het ID-document indient de rechtmatige eigenaar is. Deze vorm van digitale identiteitsverificatie verbetert de klantervaring.Ajax is op deze manier in staat om de ticketregistratie te digitaliseren en daarmee onder andere de toegang tot het stadion op wedstrijddagen eenvoudiger en sneller te maken. Het zal ook helpen om de ID-documenten van de klant te beschermen met het oog op de AVG.
“Onze fans zijn het kloppende hart van de club. Om de online ervaring en veiligheid bij de kaartverkoop te verbeteren voor onze fans, wisten we dat het inzetten van identiteitscontroletechnologie de volgende stap was”, aldus Susan Lenderink, CFO bij Ajax Amsterdam. “Ons online proces is verbeterd door middel van digitale ID-verificatie, waardoor de ervaring van onze fans wordt verbeterd en ze zelfs buiten de negentig speelminuten betrokken blijven.”
“Voetbalfans willen tegenwoordig de beste online ervaring en de investering van Ajax in de nieuwste technologie maakt dit tot een realiteit”, zegt René Hendrikse, directeur Europa bij Mitek. We zijn trots op de samenwerking met Ajax en op het bereikte resultaat. Ajax is een club die in harmonie is met haar fans en wij hebben de online ervaring weten te verbeteren met ons digitale identiteitscontroleproces. Met een verdere focus op de gebruikerservaring van de Ajax-fans kijken we uit naar een verdere samenwerking met deze innovatieve en historische voetbalclub.”