Insight Enterprises behaalde 95 op 100 in de Corporate Equality Index (CEI) 2021 van de Human Rights Campaign Foundation. CEI is het belangrijkste benchmarkonderzoek en -rapport in de Verenigde Staten dat het beleid en de praktijken rond gelijkheid van LGBTQ-medewerkers in bedrijven meet.
Insight komt sterk op voor de belangen van LGBTQ-collega’s, en dat wordt jaar na jaar duidelijker. De CEI weerspiegelt die forse stap vooruit: in 2020 scoorde de organisatie 70 op 100, in 2019 was dat 60 op 100.
“Onze sprong in de Corporate Equality Index van HRC bevestigt dat iedereen welkom is bij Insight. We zijn vastbesloten om een heel diverse en inclusieve cultuur te creëren“, zei Jen Vasin, senior vice president van human resources bij Insight. “Dankzij de diversiteit van onze medewerkers krijgen we nieuwe inzichten en kunnen we zaken vanuit een andere hoek benaderen. Zo wordt de creativiteit gestimuleerd en realiseren we betere bedrijfsresultaten.”
De CEI beoordeelt werkgevers op hun inspanningen om cruciale maatregelen te nemen om de ruim 18 miljoen medewerkers in de VS en de nog eens 17 miljoen werknemers daarbuiten die tot de LGBTQ-gemeenschap behoren, te beschermen.
De score is gebaseerd op gedetailleerde criteria die onder vier centrale pijlers vallen:
- een non-discriminatiebeleid over de bedrijfsentiteiten heen;
- billijke voordelen voor LGBTQ-medewerkers en hun gezin;
- ondersteuning van een inclusieve cultuur;
- maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Om één en ander nog te versterken lanceerde Insight het Insight Stands OUT-programma. Insight Stands OUT, een groep vrijwilligers van Insight, geeft een stem aan culturen en gemeenschappen die traditioneel tegen uitdagingen aanlopen op het werk. Insight Stands OUT verdedigt de rechten van medewerkers. Zo controleert de groep de bedrijfscommunicatie op zelfidentificatie, pleit ze voor gelijke voordelen voor samenwonende partners, en adviseert ze het bedrijf over zaken als genderneutrale toiletten en kledingbeleid. De groep slaat daarnaast de handen ineen met het hr-team van Insight om het antidiscriminatiebeleid van het bedrijf aan te passen en uit te breiden met bepalingen rond genderidentiteit, én stelde een collectie educatieve bronnen voor teamgenoten samen.
Het programma, dat eerder al in de US gelanceerd werd, wordt nu in Europa uitgerold.
Als lid van United Nations Global Compact en Responsible Business Alliance kiest Insight resoluut voor leveranciersdiversiteit. Zo moedigt Insight partnerschappen aan met bedrijven die eigendom zijn van minderheden, vrouwen, veteranen, LGBTQ+ en mensen met een handicap.
Meer lezen over de diversiteits- en inclusiecultuur van Insight? Download dan gerust het Insight Corporate Citizenship Report 2021 op insight.com/corporatecitizenship. De Corporate Equality Index 2021 van Human Rights Campaign is te vinden op www.hrc.org/cei.