Goed dat je de keuze hebt gemaakt om een website te maken voor jouw onderneming of start-up. De volgende stap is om zoveel mogelijk potentiële klanten op je website te krijgen.
Wij geven je enkele tips hoe jij de traffic op jouw zakelijke website kan verbeteren.
Organisch traffic genereren
Met je nieuwe website wil je natuurlijk dat potentiële klanten je site bezoeken. Sterker nog, je wil dat ze de site op een spontane wijze vinden. Dit noemen we ook wel online zichtbaarheid verhogen. Dit doe je door search engine optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Dit is het optimaliseren van jouw website zowel on-page als off-page, zodat Google en andere zoekmachines je site hoger in de zoekresultaten zal plaatsen. Concreet wil dit zeggen dat je sneller gevonden zal worden op het internet. De technische SEO, backlinkprofiel en betrouwbare, relevante content zijn enkele zaken waar bijvoorbeeld het algoritme van Google rekening mee houdt als het een site waardeert. Zorg er dus voor dat je site technisch sterk in elkaar zit, je sterke en relevante inkomende links hebt en dat je content goed en betrouwbaar is. Je kan steeds de hulp inschakelen van een seo bureau om je hierbij te helpen. Met SEO zie je resultaten pas op lange termijn, in tegenstelling tot het werken met advertenties. In de volgende alinea leer je meer over hoe je betalend meer traffic kan genereren.
Advertising
SEA, of search engine advertising is een betalende manier om meer bezoekers naar je website te krijgen. Je kan via Google Ads advertenties plaatsen in verschillende vormen. Afhankelijk van je businessmodel zal je moeten bepalen wat voor advertenties het interessantste zijn voor jouw bedrijf. Zo heb je videoadvertenties, zoekadvertenties, shoppingadvertenties en displayadvertenties. Met SEA zal je dus sneller resultaten zien dan met SEO, maar het is wel betalend natuurlijk.
Positieve reviews
Een review achterlaten over een onderneming is nog nooit zo belangrijk geweest. Op het internet controleren mensen vaak eerst de reviews, alvorens ze een product aankopen. Mond-tot-mond reclame is dus nu online te doen. Het is dan ook van groot belang dat jouw bedrijf positieve reviews krijgt online. Bij slechte reviews kan je steeds vragen wat het probleem was of is, en kan je evalueren hoe je dit best aanpakt in de toekomst. Bij veel positieve reviews gaan Google en andere zoekmachines je website ook kwaliteitsvoller inschatten. Dit is dan weer positief voor je zoekmachine optimalisatie.
Laat jij wel eens een review achter?