Humanity Link, een Groningse technologiestart-up gespecialiseerd in communicatie-oplossingen voor non-profits, heeft zijn communicatieplatform EmpowerLink officieel gelanceerd. Dankzij deze Cloud Communications Platform-as-a-Service-oplossing kunnen wereldwijd humanitaire organisaties efficiënter communiceren, waarmee de impact van hun inspanningen wordt vergroot.
Humanity Link biedt een reeks technologische oplossingen die speciaal zijn ontworpen voor non-profits, waaronder communicatieplatforms met meerdere kanalen, money transfer- en fondsenwervingsfunctionaliteiten, aanpasbare AI-gestuurde chatbots en veilige datamanagementsystemen. Het bedrijf heeft inmiddels al meer dan 2 miljoen families in meer dan 30 landen geholpen door datagestuurde besluitvorming in humanitaire omgevingen te verbeteren.
30 jaar ervaring
Humanity Link is opgericht door Christopher Hoffman. Hij heeft meer dan 30 jaar ervaring met (nood)hulp bij natuurrampen en crises wereldwijd, onder andere bij de Verenigde Naties en verschillende non-profitorganisaties. Humanity Link is het resultaat van deze jarenlange ervaring. Doel van het bedrijf is de traditionele manier van werken in de non-profitsector efficiënter te maken. Hoffmans ervaring is dat humanitaire organisaties voornamelijk reageren op een crisis, maar vaak te weinig de interactie aangaan met mensen die hulp nodig hebben. Vaak ook omdat ze hier de kennis en de middelen niet voor hebben.
De technologische oplossingen van Humanity Link zijn speciaal ontworpen voor non-profits, waaronder communicatieplatforms met meerdere kanalen, money transfer- en fondsenwervingsfunctionaliteiten, aanpasbare AI-gestuurde chatbots en veilige datamanagementsystemen. Het bedrijf heeft inmiddels al meer dan 2 miljoen families in meer dan 30 landen geholpen door datagestuurde besluitvorming in humanitaire omgevingen te verbeteren.
EmpowerLink
De afgelopen maanden is er hard gewerkt om deze verschillende oplossingen onder te brengen in één, overkoepelend platform: EmpowerLink. Dit platform bestaat uit vier segmenten die alle facetten voor een soepele communicatie faciliteren, in welke vorm en via welke oplossing dan ook:
– SHARE: Met de SHARE-tools kunnen non-profitorganisaties berichten maken en deze naar specifieke groepen versturen via kanalen als WhatsApp, SMS of Voice;
– LISTEN: Met de LISTEN-oplossingen kunnen non-profits gebruikmaken van verschillende technologieën, zoals eenvoudige chatbots of AI-chatbots, om te communiceren met de mensen die zij hulp bieden;
– DECIDE: Met de DECIDE-tools kunnen organisaties op een intuïtieve en efficiënte manier livegesprekken mogelijk maken met medewerkers en mensen op locatie, in hun taal naar keuze;
– PROVIDE: Met de PROVIDE-oplossingen kunnen non-profitorganisaties snel en efficiënt financiële hulp kunnen bieden, ongeacht of dit via cash of vouchers is.
Hoffman: “We werken hard aan ons streven om technologie in te zetten om de mensheid te dienen. Elke operationele status en elke digitale betrokkenheid aan onze kant is een stap voorwaarts in het bouwen van een wereld die meer verbonden en veerkrachtig is. Tijdens onze reis hebben we tot nu toe niet alleen digitale communicatieoplossingen ontwikkeld, maar ook digitale bruggen gebouwd die levens verbinden en hoop bevorderen.”
Meer lezen