NTT DATA FOUNDATION organiseert de 21e editie van de eAwards for Entrepreneurship in 15 landen in Europa en Latijns-Amerika om ondernemers met innovatieve projecten aan te moedigen die, dankzij technologie, de levenskwaliteit van mensen verbeteren en milieuvriendelijk zijn.
Global eAwards – 21e editie
In 2022 zullende eAwardsop zoek gaan naar technologieprojecten in 15 Europese en Latijns-Amerikaanse landen: België, Brazilië, Chili, Colombia, DACH – Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland, Nederland, Italië, Mexico, Peru, Portugal, Roemenië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
De kandidaten met het beste initiatief zullen hun land vertegenwoordigen op de internationale finale van de Global eAwards. De finale vindt plaats in oktober tijdens de NTT DATA Talent Week, Een week waarin internationale ondernemers, ,die de wereldwillen veranderen, elkaar ontmoetenen waarin de Foundation de ondernemers voorziet van verschillende tools, methodologieën en contacten met investeerders en experts om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van de deelnemende start-ups. In deze context zal het Belgische project met winnaars uit 14 landen in Europa en Latijns-Amerika strijden om een extra prijs van 60.000 euro en een aanvullend versnellingsprogramma.
Inschrijven
Aanvragen voor de Belgische onderscheiding kunnen worden ingediend tot 14 juni 2022 en kandidaten kunnen zich inschrijven op https://eawardsbelgium.be.
Na afloop van de inschrijvingsperiode zullen de voorstellen worden geanalyseerd om zo de halve finalisten te selecteren. Deze zullen hun projecten voorleggen aan een jury bestaande uit topmanagers van gerenommeerde bedrijven zoals Agoria, Coca-Cola European Pacific Partners, Commscope, Engie, NN, TotalEnergies, Toyota en UCB, die vervolgens drie finalisten zullen selecteren.
Na de selectie wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de finale van de eAwards Belgium 2022. De winnaar ontvangt 10.000 euro, krijgt toegang tot een gepersonaliseerd versnellingsprogramma en mag naar de internationale finale van de Global eAwards in Madrid.
Terugblik op de 20e editie
Vorig jaar won het MyPitch-project de nationale eAwards-finale. De app voor het bevorderen van sport in kinderclubs en -liga’sen het verbeteren van de lichamelijke gezondheid en de sociale interactie in de lokale omgeving kreeg de prijs van 10 000 euro en een plaats in de internationale finale van de wedstrijd.
Dit project wordt mogelijk gemaakt dankzij de partnerbedrijven en incubatoren: Agoria, Coca-Cola European Pacific Partners, Commscope, Engie, NN, TotalEnergies, Toyota, UCB, NTT DATA en WSL, BlueHealth Innovation Center, Réseau Entreprendre, BeAngels, imec.istart, Womenpreneur Initiative en StartLab Brussels.