Het bedrijf uit Terhulpen telt sinds kort meer dan 20 medewerkers. En blijft aanwerven.
Agilytic zag het licht in 2015. Oprichters Julien Theys en Christophe Robyns, beiden hiervoor actief in Tech en telecom, wilden een brug bouwen tussen data en de bestuurskamer. Vaak kijken bedrijven naar de interne en externe data als eerste oplossing voor hun mogelijke uitdagingen. Die gegevens moeten echter eerst en vooral ten dienste staan van de bedrijfsdoelstellingen.
Daarom trok de analytics boetiek uit Terhulpen resoluut de zakelijke kaart, waarbij de technologie ondergeschikt is aan het resultaat. Mede dankzij deze no-nonsense aanpak heeft Agilytic in mei van dit jaar de kaap van meer dan 150 projecten gerond, een nieuwe belangrijke mijlpaal in het groeiverhaal van het ambitieuze bedrijf.
Van marketingprestaties tot HR-preventie
De 150 projecten zijn even uiteenlopend als de 70 klanten voor wie ze zijn uitgevoerd. Voor een retailer optimaliseerde Agilytic bijvoorbeeld het rendement van de marketing- en salesactiviteiten dankzij slimme segmentatie en machine learningmodellen. Voor een financiële instelling verbeterde het bedrijf dan weer de klantenbinding en verhoogde het de winstgevendheid van de retentie-activiteiten.
Voor een grote financiële dienstverlener gebruikte Agilytic de interne data om het personeelsverloop sneller te identificeren en erop in te spelen. Daarnaast werkte het ook samen met non-profitorganisaties om de optimale routes voor thuiszorg te berekenen. Sinds kort richt de dataconsultancy haar pijlen ook op het buitenland, met nieuwe opdrachten in onder andere Duitsland, Frankrijk en Luxemburg.
Gestage groei
Van meet af aan koos Agilytic voor een lineaire groei op eigen kapitaal. Sinds haar oprichting ziet het jaar op jaar een omzetgroei met dubbele cijfers. In 2021 klopte Agilytic af boven 1,5 miljoen euro. Dit jaar hoopt het zich nog meer door te zetten en boven de lat van 2 miljoen te springen. Om die doelstellingen te halen rekent de dataconsultancy op haar 20 medewerkers, waarvan het grootste deel data scientists zijn. Data scientists van Agilytic zijn profielen die makkelijk de link leggen tussen de IT- en de businesskant. Een erg gegeerd profiel op de arbeidsmarkt.
“We onderscheiden ons dankzij het talent dat we aanwerven. Dankzij onze recruteringsstrategie (10 talenten per jaar sinds 2021), hebben we onze plaats als vertrouwde dataconsultancy in België kunnen verstevigen. De kaap van 150 projecten ronden is voor ons een bevestiging dat onze rechttoe rechtaan aanpak loont. We willen blijven groeien als het leidende, onafhankelijke consultancy bedrijf dat de brug bouwt tussen de business enerzijds, en data analytics anderzijds. Om dit te realiseren zijn we steeds op zoek naar getalenteerde medewerkers, in verschillende posities”, zegt Julien Theys, Managing Partner bij Agilytic.