De Gentse start-up Showpad, leverancier van ‘sales enablement’-oplossing, haalt vijftig miljoen dollar op aan investeringen. De investeringsronde werd geleid door de Amerikaanse durfkapitalist Insight Venture Partners. Naast Insight hebben ook Dawn Capital en Hummingbird Ventures opnieuw geïnvesteerd in de start-up. Het kapitaal wordt ingezet om de 'content activation'-tak te laten groeien.
Showpad is in 2011 opgericht. De juiste content op het juiste moment beschikbaar maken, daar draait het om bij Showpad. Showpad maakt het mogelijk makkelijk documenten op te sporen, te presenteren, te delen en de impact te meten.
Het bedrijf evolueert naar eigen zeggen van een digitale salesapplicatie voor mobiele toestellen naar een platform voor ‘content activation’. Het binnengehaalde kapitaal wordt voornamelijk aangewend om deze tak nog ‘verder te doen groeien en exponentieel te schalen’.
Het stelt 170 medewerkers te werk: negentig in België, een zeventig in de Verenigde Staten (San Fransisco en Portland) en een tiental in het Verenigd Koninkrijk. Vorig jaar wist het bedrijf tien miljoen dollar omzet te genereren en telde het bedrijf ongeveer duizend klanten.