Wim Lespoix is partner geworden van Go Family, een ecosysteem van ondernemingen die bedrijven helpen bij een duurzame aanpak. Daarbij hoort ook Go Smart Digital dat de digitale voetafdruk in kaart brengt en reduceert
‘Ik ben vijftig geworden, heb in heel wat it-bedrijven gewerkt, maar nu wil ik eindelijk eens echt impact hebben’, vertelt Wim Lespoix. Hij werkte onder andere bij Damovo, NextiraOne, Dimension Data (nu NTT), Westcon en Spotit. Samen met Tim Sterckx (BT, Dimension Data en Orange) is hij een van de sterkhouders van Go Smart Digital dat afgelopen lente opgericht werd. Beiden zijn ook partner van Go Family, samen met de Gentse Sarah Parent, de chief ecological officer van Go Forest.
Vandaag bestaat Go Family uit drie ondernemingen: Go Forest, Go Ocean en dus Go Smart Digital. Op korte termijn zouden er nog twee bedrijven in dit ecosysteem opgenomen worden. Go Family brengt de duurzame impact van een onderneming in kaart, biedt strategisch advies én rapportering terwijl de digitale impact (zoals van datacenters) ingeperkt wordt.