Inge Smidts, marketingdirecteur van Liberty Global, het moederbedrijf van Telenet, maakt promotie binnen de groep. Ze wordt in februari ceo van het Britse Cable & Wireless. Dat heeft het bedrijf aangekondigd.
Smidts zal bij C&W John Reid opvolgen, die eerder aankondigde dat hij in 2018 zijn functie als ceo neerlegt. Bij Liberty Global is Smidts nu nog chief marketing officer. Voordien was ze senior vicepresident residential marketing bij Telenet. Smidts was er onder meer verantwoordelijk voor de succesvolle campagnes rond King en Kong, de gsm-abonnementen van Telenet.
Voor ze bij Telenet aan de slag ging, werkte Smidts tien jaar bij Procter & Gamble, waar ze uiteindelijk business leader werd voor de divisie papierenproducten in de Benelux. Smidts heeft een masterdiploma Economie van de UFSIA en behaalde een MBA Marketing aan de IAE in Aix-en-Provence.
De Belgische zal haar nieuwe functie uitoefenen vanuit Zuid-Amerika, C&W’s belangrijkste markt. C&W werd vorig jaar door Liberty Global overgenomen. Liberty besliste toen om het bedrijf te laten fuseren met zijn Zuid-Amerikaanse afdeling. C&W heeft zo’n 7.200 werknemers en draait een omzet van 2,4 miljard dollar. Smidts zal rapporteren aan Betzalel Kenigsztein, de coo van Liberty Latin America.