Het komt als een donderslag bij heldere hemel. Chief digital officer Geert Van Mol keert Belfius de rug toe. Hij heeft de bank voluit op de digitale kaart gezet. ‘Digital is rock’n’roll’, vertelde hij overal.
Geert Van Mol, een grote fan van Bruce Springsteen, werkte bijna een kwart eeuw bij Belfius waarvan de laatste zes jaar als chief digital officer. Dankzij hem wierp Belfius zijn stoffig imago af en werd een van de voorlopers van wat digitaal bankieren kan betekenen.
Volgens een recente studie van SIA Partners staat Belfius samen met KBC op de koppositie in een internationale ranking van de beste banken ter wereld. Van Mol maakte van de mobiele app een van de speerpunten, zorgde ervoor dat heel wat Belgische bedrijven betrokken werden, maakte met Re=Bel een zeer toegankelijke beleggers-app en was de trekker van Banx, een gezamenlijk initiatief van Belfius en Proximus.
Volgens Belfius gaat het om een strategische beslissing en wordt er geen opvolger gekozen.
In 2019 werd Van Mol ook de eerste cdo van het jaar en is sindsdien ook de voorzitter van de jury van de CDO Awards die op 28 oktober plaatsvinden.