De Mechelse Salesforce-specialist 4C is overgenomen door het Indiase it-concern Wipro. 4C is een van de grootste Salesforce-partners in het EMEA-gebied. Een overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.
4C,opgericht in 1987, heeft zo’n 350 medewerkers in dienst verspreid over kantoren in Brussel, Londen, Parijs, Kopenhagen en Dubai. Het is naar eigen zeggen een van de grootste Salesforce-integrators in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Wipro heeft al Salesforce-activiteiten in Noord- en Zuid-Amerika, Japan en Australië, die in 2016 nog werd versterkt met de overname van Appirio. Door de acquisitie van 4C krijgt het Indiase bedrijf nu ook in de EMEA-regio voet aan de grond.
‘Wipro deelt dezelfde waarden als wij’, zegt 4C-ceo Johan Van Genechten. ‘Hun wereldwijde aanwezigheid, robuuste digitale transformatieadvies- en leveringscapaciteiten en aanzienlijke investeringen in de Europese markt, bieden een uitstekend platform voor de groei van onze medewerkers. We zullen nu gebruik maken van deze mogelijkheid om de volgende sprong te maken in het bouwen van bedrijven voor de toekomst voor onze klanten, niet alleen lokaal maar in heel EMEA.’
4C integreert Salesforce in verschillende bedrijfsdivisies, waaronder verkoop, marketing en field services, maar is vooral gespecialiseerd in het transformeren van zogenaamde quote-to-cash-processen met de CPQ- (Cost, Price, Quote) en factureringsoplossingen van het bedrijf. Het heeft ondertussen meer dan 1.500 projecten opgeleverd, voor ruim vijfhonderd klanten en is een van de meest gecertificeerde Salesforce-partners in EMEA, met meer dan duizend Salesforce-certificaten.