De Belgische cloudtelefonieprovider Destiny lijft het Zweedse analytics- en reporting-bedrijf Meridix in. Hun platform verzamelt data van communicatieoplossingen en presenteert deze in een uniforme gebruikersinterface.
Destiny is al meer dan tien jaar partner van Meridix en beide bedrijven hebben een groot aantal gemeenschappelijke serviceprovider-klanten in Europa en daarbuiten. Meridix zal onderdeel worden van de Destiny for Service Provider-organisatie, waarbij het team en management volledig worden geïntegreerd.
‘Het Meridix-platform is ontwikkeld in de cloud, het geeft onze serviceprovider-klanten krachtige, op data gebaseerde bedrijfsinzichten voor diverse communicatieoplossingen én het is intuïtief om mee te werken’, zegt Destiny-ceo Daan De Wever. ‘Het past daarom perfect binnen de zakelijke ambities van de Destiny Group en versterkt onze positie als ucaas-leverancier voor kleine en middelgrote bedrijven en serviceproviders in Europa.’
Destiny en Meridix zullen hun roadmaps op elkaar afstemmen. Dat moet helpen om serviceproviders en partners van Meridix beter te bedienen. Ondersteuning voor oplossingen van derden zoals Microsoft Teams, cloud-pbx-oplossingen en contactcenter-modules blijft daarbij het speerpunt.
Destiny heeft zevenhonderd medewerkers in zeven Europese landen en zet zo’n tweehonderd miljoen euro per jaar om. Het bedient naar eigen zeggen ruim twee miljoen zakelijke gebruikers.