Filip Michiels is aangetrokken door Zorgi, it-leverancier aan de ziekenhuissector. Hij wordt er chief product officer en is dus verantwoordelijk voor de productstrategie.
Michiels is afkomstig van Aarschot, studeerde bedrijfseconomie aan de universiteit van Antwerpen maar zijn loopbaan speelt zich af in de it-sector. Zo begint hij bij de Estée Lauder groep in 1994 eerst als analyst programmeur en groeide hij op dertien jaar tijd uit tot executive manager international information systems. In 2007 stapt hij over naar HDPAristA als director support systems. Na een korte tijd bij Across en enkele cio-banen ad interim wordt hij in 2014 chief information officer bij de reisorganisatie TUI waar hij de digitale transformatie in goede banen leidt. In 2019 wordt hij daarvoor gelauwerd als cio van het jaar.
Begin 2021 maakt Filip Michiels de overstap naar de leverancierskant en wordt hij chief technology officer bij Computerland, een onderdeel van de Waalse NRB-groep. Anderhalf jaar geleden gaf hij nog een opgemerkte toespraak op Cybersecurity Europe over waarom zo weinig Belgische bedrijven een degelijke cloudstrategie hebben.
Onlangs, eind oktober, liet hij weten dat hij op zoek is naar een andere job. Die heeft hij nu te pakken bij Zorgi dat drie jaar geleden ontstaan is uit de fusie van Infohos Solutions en Xperthis. Beide Belgische bedrijven waren al leveranciers van it-oplossingen voor ziekenhuizen. Michiels wordt er chief product officer en dus ook lid van het executive comitee. Hij zal dus meer aan de businesskant staan.