Colt Technology en Atos gaan samen nieuwe oplossingen bouwen voor contactcentra in de cloud. Colt zal zijn eigen contactcentre-as-a-service (ccaas) combineren met met zijn cloudtelefonie, het wereldwijde Colt IQ Network en het Cloud Contact Centre powered by CXone van Atos.
Het Colt-ccaas zal gebruik maken van het CXone-platform van NICE inContact. Dat is een Amerikaans bedrijf waar Atos vorig jaar een samenwerkingsverband mee sloot. De nieuwe gezamenlijke oplossing moet organisaties in staat stellen klanten via elk contact een naadloze ervaring te bieden. Dat contact kan via elk kanaal verlopen: telefoon, social media, chatsessies of ai-chatbots. Ccaas biedt bedrijven de mogelijkheid meer klantenserviceprocessen in de cloud steken en om een virtueel contactcenter op te zetten. Tegelijkertijd is het volledig geïntegreerd met de crm-systemen van bedrijven.
‘Dankzij deze samenwerking kunnen klanten van Colt profiteren van een uitmuntende prijs-kwaliteitverhouding, diensten van grootzakelijk niveau en een onvervalste omnichannel-contactcenter-oplossing die onmisbaar is voor een succesvolle klantenervaring’, zegt Robert Vassoyan, hoofd UCC bij Atos.
Colt-ccaas zal in het eerste kwartaal van 2021 in Europa verkrijgbaar zijn.