Het Brugse digitale bureau Webdoos biedt restaurants en snackbars vanaf nu een gratis tool aan waarmee ze digitaal bestellingen kunnen ontvangen. Het bedrijf wil de hard getroffen horecasector een hart onder de riem steken.
Munch, van het Engelse werkwoord ‘to munch’ wat ‘snel iets knabbelen’, betekent. Zo heet het platform dat Webdoos heeft ontwikkeld. Door de coronapandemie schakelden veel restaurants noodgedwongen over op take-away, meestal telefonisch of via mail.
‘Een omslachtige, tijdrovende en dus ook inefficiënte procedure’, zegt medezaakvoerder Stijn Verplancke van Webdoos. ‘Met Munch is dat verleden tijd. Het platform biedt een widget die de horecazaken makkelijk op hun eigen website kunnen plaatsen. Met een muisklik krijgt de klant dan alle gerechten te zien. Alle bestellingen komen ook overzichtelijk bij de zaakvoerder binnen.’
Het systeem werd uitvoerig getest door de Brugse horecazaak Fox Flambé. Daarnaast zijn ook het grafische bureau Vizier, seo-specialist WiSEO, het sociale-mediabureau Social Taco en communicatiebureau Comm2B betrokken. Alle horecazaken die Munch gebruiken zijn op www.munch.be te vinden.
Wanneer horecazaken hun deuren terug mogen openen, is nog koffiedik kijken. Maar Webdoos en zijn partners willen van Munch een blijver maken. ‘Iedereen verlangt natuurlijk om opnieuw op restaurant te gaan en in gezelschap te tafelen. Toch denken we dat veel restaurants take-away zullen blijven aanbieden. Wij geloven in de toekomst van een project als deze en willen ons dan ook engageren om het verder uit te bouwen’, zegt Verplancke.