Urbantz heeft een tweede schijf van zes miljoen euro aan investeringen in de wacht gesleept. In maart van dit jaar haalde de Brusselse logistieke startup al een gelijkaardig bedrag op.
Urbantz ontwikkelt een saas-platform voor het beheren, optimaliseren en controleren van de eerste en laatste kilometers van goederentrafiek, vanaf de eerste bestelling tot aan de uiteindelijke ontvanger. Het stelt retailers, e-commercespelers en vervoerders in staat om over het eerste en laatste deel van de levering controle te houden. Urbantz is al verantwoordelijk voor de activiteiten van bekende namen als Carrefour, CityDepot en C-Discount en heeft klanten in Europa, het Midden-Oosten en de VS. Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt), ETF Partners en de bestaande aandeelhouders pompen nu opnieuw zes miljoen euro in het bedrijf.
Hausse
2020 was een jaar van stevige groei voor Urbantz, met dank aan de corona-pandemie en de hausse in online-shopping. Een goede reden voor de aandeelhouders om hun initiële investering te verdubbelen. De groei van Urbantz werd ook door Deloitte erkend. Dankzij een recordgroei van de omzet in de afgelopen vier jaar kwam het Brusselse bedrijf op de derde plaats terecht op de Technology Fast 50-lijst.
‘Het afgelopen jaar zijn de algemene leveringsvolumes exponentieel gegroeid, waardoor de detailhandelssector en de logistiek onder grote druk zijn komen te staan’, zegt Urbantz-ceo Jonathan Weber. ‘Oplossingen zoals Urbantz zijn essentieel gebleken om het hoofd te bieden aan deze groei en om de efficiëntie, flexibiliteit en veerkracht van de leveringsoperaties en -middelen van deze bedrijven te verbeteren. Deze fondsen zullen ons in staat stellen om onze inspanningen te verhogen om de last mile delivery-industrie te digitaliseren en de milieu-impact ervan op onze steden te verminderen.’