Telecombedrijf Proximus verlengt zijn samenwerking met it-dienstverlener Infosys. Een samenwerking die al decennia meegaat. Het partnerschap moet Proximus helpen zijn it-infrastructuur te moderniseren, de kosten te reduceren en het aanbod uit te breiden.
Proximus doet een beroep op de diensten van Infosys voor een it-moderniserings- en consolidatieproject. Het project houdt meer bepaald in dat Infosys belangrijke componenten van de it-stack van de filialen van Proximus consolideert in de zogenaamde hoofd-it-stack, waardoor de filialen glasvezel en nieuwe digitale diensten kunnen aanbieden aan hun klanten.
De samenwerking bouwt voort op de bestaande 25-jarige relatie van Infosys met Proximus voor het transformeren, ontwikkelen en onderhouden van de it-toepassingen van de Bezlgische telecomgroep. Hoe lang deze samenwerking gaat, is niet bekendgemaakt, maar de vorige deal met Infosys liep twee jaar.
Bij de deal tussen Proximus en Infosys staat integratie voorop. ‘Onze filialen zijn een belangrijk onderdeel van de multimerkenstrategie van Proximus’, stelt Antonietta Mastroianni, chief digital & it officer bij Proximus. ‘Om een vlotte werking en een verbeterd aanbod voor al onze klanten te blijven garanderen, was het van cruciaal belang om een diepere integratie in de it-stack van Proximus tot stand te brengen. Een complexe operatie, waarbij meerdere leveranciers en tientallen toepassingen betrokken waren’, aldus Mastroianni . ‘Het betekende dat we een nieuw operationeel model en een sourcingstrategie nodig hadden. Infosys was en is onze managing partner voor deze onderneming.’