Digitate, een toonaangevende leverancier van SaaS-gebaseerde autonome bedrijfssoftware voor IT en bedrijfsvoering, reflecteert op de vooruitgang die de afgelopen zeven maanden is geboekt en kijkt vooruit naar verdere ontwikkelingen in 2024. Met de visie om een ticketloze toekomst mogelijk te maken, heeft Digitate zijn AIOps-platform ignio™ versterkt met generatieve AI-mogelijkheden. Hierdoor kunnen bedrijven hun visie om autonoom te worden verwezenlijken.
“We hebben een opmerkelijke stijging in de vraag naar ignio™ ervaren, dat unified observability, AI-gedreven inzichten en closed-loop automatisering levert via één platformbenadering, waardoor klanten hun adoptie kunnen versnellen. De toevoeging van generatieve AI aan onze bestaande voorspellende AI-mogelijkheden heeft geleid tot een herwaardering van de meetbare waarde, wat weer een nieuwe stap is in de ontwikkeling van ondernemingen tot autonome ondernemingen,” zegt Rajiv Nayan, Vice President en General Manager bij Digitate. “Het omarmen van door AI gedreven automatisering en analyse is cruciaal voor het creëren van veerkrachtige bedrijven. De oplossingen van Digitate ontmoeten de klanten waar ze zijn en helpen hen een solide basis te leggen voor innovatie en groei.”
Erkenning van klanten
Ook klanten zijn vol lof over het ignio™ AIOps-platform. “De AI-engine van ignio neemt alle waarschuwingen en alerts op die we regelmatig ontvangen en voegt ze samen in een enkel venster. Het verandert onze aanpak van reactief naar proactief, pakt problemen op tijd aan en verbetert uiteindelijk de gehele klantervaring,” zegt Lance McCaskey, VP van IT Applications Operations bij Aventiv Technologies. “Ik kan niet gelukkiger zijn met hoe de samenwerking met het Digitate-team verloopt en ik waardeer alles wat het team heeft gedaan om de tools in onze omgeving te integreren.”
Jose Luis Fernandez, Vendor and Service Manager bij Holcim EMEA Digital Center: “We zijn erg blij met de technische stabiliteit van ignio. Na de migratie naar het platform zijn we in staat geweest om veel infrastructuur management activiteiten te stroomlijnen. We waarderen de flexibiliteit en positieve houding van het Digitate-team. Ze begrepen onze behoeften perfect en hebben een oplossing geleverd die onze bestaande use cases ondersteunt en nieuwe use cases bouwt.”
Erkenning en awards van analisten
Digitate is erkend als een topleverancier in het 2024 Enterprise Management Associates (EMA) rapport getiteld “EMA Radar™ Report – AIOps: A guide to Investing in Innovation”. Het rapport is gebaseerd op criteria die door EMA zijn opgesteld om IT-organisaties te helpen bij het inkopen van AIOps-oplossingen. Daarnaast heeft Digitate een speciale award ontvangen voor het zijn van de industrieleider in geïntegreerde automatisering.
Digitate’s paradepaardje, het ignio™ AIOps-platform, ontving negen ‘leader badges’ en hoge rapportposities in het Spring 2024 Report van de toonaangevende softwaremarktplaats G2. Digitate behaalde leiderschapsposities in enterprise AIOps-platforms, workload automation en tools voor ERP, evenals leiders in EMEA en Asia Pacific regionale AIOps-platforms. De erkenningen zijn gebaseerd op de antwoorden van echte gebruikers voor elk van de categorieën die zijn opgenomen in het beoordelingsformulier van G2. Gebruikers noemden de mogelijkheden van het platform, het rendement op investering en het installatiegemak als belangrijke positieve punten.
Digitate’s 2023 Automation Survey
In december 2023 werd het uitgebreide onderzoeksrapport AI and Automation: Laying the Foundation for the Autonomous Enterprise gepubliceerd, waarin 601 IT-beslissers in organisaties met meer dan 1.000 werknemers in de VS werden ondervraagd. De bevindingen omvatten een intentie van 90 procent om meer automatisering in te zetten, waarbij 26 procent autonome systemen plant in de komende vijf jaar. IT-complexiteit is een belangrijke interne uitdaging (44%), gedreven door cloudmigratie (92% kiest voor multi-vendor cloudstrategieën). IT-leiders willen extra automatisering implementeren (67%) om de groeiende complexiteit aan te pakken. Automatiseringsinspanningen richten zich de komende 12 maanden op IT (90%), financiën (89%) en klantenservice (89%). Zorgen over automatisering zijn onder andere onzekerheid over het personeelsbestand (26%), maar 60 procent meldt dat de tevredenheid van werknemers is verbeterd en de productiviteit is toegenomen.
Dit volgde op de publicatie van het onderzoek Evaluating Automation and SAP Transformations, in samenwerking met ASUG, Amerika’s grootste netwerk van SAP-klanten, -partners en -professionals, SAP-gebruikers en -beheerders van meer dan 150 organisaties in Noord-Amerika, waaruit bleek dat 90 procent te maken had met downtime van SAP-applicaties. Tweederde besteedde tot 25 procent van hun dagelijkse tijd aan het oplossen van problemen, waarbij 39 procent een directe impact op klanten constateerde. Integratieproblemen (95% ondervond problemen) en inconsistentie van data droegen in belangrijke mate bij aan ongeplande downtime.