Maken we de jongere generaties nog wel blij met het ‘goede, oude’ kerstpakket vol eten, bubbels en hebbedingen? Deze groep waardeert innovatie, personalisatie en bruikbaarheid in de geschenken die ze ontvangen.
Het bedrijfsleven verandert voortdurend en er wordt steeds meer plaats gemaakt voor de jongere generaties, Gen Z en jonge millennials. Voor bedrijven die onder leiding zijn van de oudere generaties, kan het soms lastig zijn om bij te blijven met trends. Dit geldt ook bij het uitzoeken van relatiegeschenken. Maken we de jongere generaties nog wel blij met het ‘goede, oude’ kerstpakket vol eten, bubbels en hebbedingen? Deze groep waardeert innovatie, personalisatie en bruikbaarheid in de geschenken die ze ontvangen. Hoe kunnen bedrijven deze uitdaging aangaan en relatiegeschenken kiezen die echt in de smaak vallen bij jongere generaties?
Speel in op digitale trends
Gen Z is opgegroeid met technologie en ook millennials hebben veel technologische ontwikkelingen vanuit hun jeugd zien groeien. Hierdoor zijn deze generaties constant verbonden met de digitale wereld. Hier kun je als bedrijf perfect op inspelen, door gebruik te maken van digitale geschenken of geschenken voor die digitale wereld. Een Xbox giftcard is bijvoorbeeld een populair geschenk dat de jongere doelgroep zeker zal waarderen. Met zo’n giftcard hebben ze bovendien zelf de vrijheid om te kiezen waar ze het bedrag aan besteden. Het is een geschenk dat niet alleen praktisch is, maar ook laat zien dat het bedrijf begrijpt wat hun klanten of medewerkers echt willen.
Personaliseer je geschenken
Het personaliseren van je relatiegeschenken is erg belangrijk, zeker bij de jongere doelgroepen. Producten zonder enige persoonlijke touch verliezen bij deze groep snel hun aantrekkingskracht. Gen Z en millennials houden ervan om zich speciaal te voelen en dat doe je door een geschenk te kiezen dat speciaal voor hen is gemaakt. Bij personalisatie kun je dan denken aan een geschenk met hun naam of bedrijf, maar ook geschenken die speciaal voor de ontvanger zijn gekozen en hun smaak en voorkeur weerspiegelen. Ook kun je een persoonlijk bericht, zoals een bedankje of andere blijk van waardering, toevoegen aan het geschenk. Bij ikwiltegoed.nl kun je zelfs een speciale videoboodschap toevoegen, om je medewerker of zakenrelatie persoonlijk te woord te staan. Dat past volledig bij deze jongere generaties en laat zien dat je als bedrijf ook met de tijd meegaat.
Duurzaamheid is essentieel
Jongere generaties zijn zich meer bewust van milieukwesties en geven de voorkeur aan bedrijven die duurzaamheid serieus nemen. Dit geldt ook voor de relatiegeschenken die ze ontvangen. Duurzame geschenken laten zien dat een bedrijf verantwoordelijkheid neemt en bijdragen aan een betere wereld. Je kunt hierbij denken aan herbruikbare drinkflessen of biologisch afbreekbare producten, maar digitale geschenken zijn natuurlijk enorm duurzaam.
Bijvoorbeeld een digitale giftcard, abonnementen op eco-vriendelijke diensten of donaties aan milieuprojecten op naam van de ontvanger. Door duurzaamheid centraal te stellen, kunnen bedrijven niet alleen voldoen aan de verwachtingen van hun jongere klanten, maar ook hun merkimago versterken.
Innovatie en bruikbaarheid
Ook innovatie en bruikbaarheid zijn belangrijke factoren voor jongeren, als het gaat over relatiegeschenken. Geschenken moeten trendy en modern zijn, want deze generaties gaan graag met de tijd en trends mee. Maar ook een praktische waarde in het dagelijks leven is belangrijk. Dit kan betekenen dat bedrijven moeten investeren in slimme gadgets, innovatieve technologieën of zelfs abonnementen op populaire diensten. Door producten te kiezen die zowel innovatief als bruikbaar zijn, kunnen bedrijven een blijvende indruk maken op hun jongere klanten en relaties opbouwen die gebaseerd zijn op wederzijdse waardering en begrip.