Een consument maar bijvoorbeeld ook potentiële nieuwe collega zoekt steeds vaker naar snackable content.
Je wilt geen lange lappen tekst moeten lezen, om te zien wat een functie inhoudt of een ondernemer aanbiedt. Wat maakt jouw organisatie uniek? Op welke punten verschilt een product van dat van de concurrenten? Enzovoorts. Het zijn voorbeelden van vragen die ondernemers steeds vaker beantwoorden met een professionele bedrijfsvideo. Een nieuwe vorm van snackable content, op een moderne manier ontwikkeld om een organisatie onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.
In plaats van een bedrijfsfilm laten maken wordt soms overwogen om zelf aan de slag te gaan met de productie ervan. Vergis je echter niet in hetgeen hierbij komt kijken. Het produceren van een bedrijfsfilm omvat veel meer dan het film en bewerken van de beelden met slimme software. Dit artikel vertelt je er meer over.
Zorg voor een heldere en persoonlijke boodschap
Met de opkomst van kunstmatige intelligentie, digitalisering en automatisering binnen organisaties neemt de mate van persoonlijk contact tussen aanbieder en afnemer af. Een consument die zich met een vraag bij een bedrijf meldt, wordt geholpen door een slimme door AI aangedreven assistent. Pas wanneer deze een vraag niet weet te beantwoorden, wordt de consument doorgestuurd naar een medewerker. Voorkom dat de menselijke kant van je organisatie uit het zicht verdwijnt door de toepassing van deze slimme technologie.
Een professionele bedrijfsvideo laten maken draagt hieraan bij. Het biedt je de kans om de mens achter de organisatie te laten zien. Een belangrijke eerste stap hierbij is het uitwerken van de boodschap die je over wilt brengen op de kijker. Wat is het doel van de video?
Mens achter de organisatie overtuigt je doelgroep
Door de mens achter de organisatie te laten zien, wordt het makkelijker om de doelgroep te overtuigen. Een consument neemt zaken sneller van een ander persoon aan, dan uit een stuk tekst of de antwoorden van een AI chatbot. Kies bijvoorbeeld voor interviews met medewerkers, waarin zij een kijkje in de keuken geven. Het is een creatieve, slimme manier om nieuw personeel te werven. Laat zien wat jouw bedrijf zo leuk maakt, zoom in op de alledaagse activiteiten van een medewerker en legt de nadruk op de informele omgang met elkaar. Wanneer de doelgroep potentiële consumenten omvat, kun je andere klanten aan het woord laten. Wat typeert de samenwerking tussen jouw organisatie en deze klant?