EASI bouwt verder aan haar cloudaanbod met overname van ICT Architect.
EASI en ICT Architect hebben besloten hun krachten te bundelen. De diensten van ICT Architect worden volledig binnen EASI geïntegreerd. De overname past geheel in de strategie om de cloud activiteiten van EASI verder uit te breiden. ICT Architect anderszijds kan haar klanten nog beter van dienst zijn, met een breder dienstenportfolio.
Cloud aanbod versterken
“Na meer dan 10 jaar nauwe samenwerking met onze klanten is voor mij de tijd gekomen om ICT Architect voor te bereiden op het volgende hoofdstuk”, zegt Gunther De Vleeschouwer, voormalig directeur van ICT Architect.
Thomas Van Eeckhout, CEO van EASI legt uit. “ICT Architect is gespecialiseerd in complexe telecommunicatieprojecten voor klanten zoals Skeyes, SES en Continental. Die nichekennis is voor ons bijzonder waardevol. Dataconnectiviteit is vandaag cruciaal voor elk bedrijf, de evolutie naar cloud computing heeft dit belang alleen maar versterkt. Toch wordt dit aspect in te veel gevallen verwaarloosd, door de hoge mate van complexiteit. Dankzij deze nieuwe expertise kan EASI zich nu als expert positioneren en proactief het beste telecomontwerp voor elke klant aan de beste voorwaarden koppelen”.
Integratie
“De medewerkers van ICT Architect worden geïntegreerd in de EASI-teams,” zegt Thomas Van Eeckhout. “Hun kantoor zal worden verplaatst naar onze hoofdzetel in Leuven, waar we ze hopelijk snel een warm welkom kunnen geven. Het Luxemburgse kantoor zal worden geconsolideerd binnen de Luxemburgse kantoren van EASI.”
“Ik ben ervan overtuigd dat EASI de juiste partner is voor ICT Architect,” besluit Gunther De Vleeschouwer. “We delen een gelijkaardig DNA waarbij de focus op klanttevredenheid, eigenaarschap, positieve houding en een aangename werkomgeving cruciaal zijn”.
Klantgerichtheid
ICT Architect beschikt over een 100-tal internationale klanten. “Continuïteit is een belangrijk onderdeel van de transactie”, zegt Gunther De Vleeschouwer. “Een van de gemeenschappelijke kenmerken met EASI is het feit dat we onze klanten zo goed mogelijk willen bedienen. De eerste focus is het waarborgen van die continuïteit in de dienstverlening naar onze klanten toe.”
Groei blijven nastreven EASI blijft in deze moeilijke periode met een positieve blik naar de toekomst kijken. Het stelt haar verwachtingen voor het lopende jaar niet bij, en benadrukt met deze overname haar ambitie om het aantal medewerkers te verdubbelen tegen 2025.