De Apple Watch heeft de smartwatchmarkt op z’n kop gezet, maar is toch nog zoekende. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
De Apple Watch is ruim een jaar geleden op de markt gekomen en heeft sindsdien flinke, maar toch tegenvallende impact gehad. Het slimme horloge van Apple heeft de bestaande smartwatchmarkt flink vergroot en spelers daar wakker geschud. Tegelijkertijd is de iPhone-accessoire (in verschillende modieuze uitvoeringen) niet het verkoopsucces geworden dat de iPhone wel is.
De onthulling eind 2014 en het daadwerkelijke uitkomen begin 2015 hebben voor hooggespannen verwachtingen gezorgd. Tot op heden lijken die niet bepaald waargemaakt. De Apple Watch heeft gebruikers niet massaal losgeweekt van hun smartphones. Bij velen is het in om dan van een mislukking te spreken, maar de verwachtingen waren wellicht erg overtrokken. Gebruikers beseffen nog niet dat ze een smartwatch nodig hebben, of de Apple Watch moet nog een killerfeature gaan bieden. Wat vind jij?