Cloetta, snoepfabrikant van onder meer Sportlife en Läkerol, doet voor zijn digitale transformatie een beroep op PhiRater. Dat bedrijf uit Herent gaat het wegtransport tussen de fabrieken en klant beter managen en de administratie structureren.
Met de tool van PhiRater wordt het transportmanagement van de zusterfabrieken aan mekaar geknoopt. De tool wordt geïntegreerd in de flow van Cloetta, waarbij de PhiRater naar eigen zeggen een helikopter-view biedt over de transporten.
‘Dankzij PhiRater kunnen we tarieven vergelijken en een transportoplossingen aanbieden aan onze fabrieken’, zegt Monique De Dekker-Grunt, verantwoordelijk voor customer services support intercompany en export bij Cloetta.
‘Voor ons betekent dit een administratieve vereenvoudiging, want we vullen de opdracht één keer in waarna die automatisch naar de leverancier wordt doorgestuurd. Dat werkt makkelijker dan het gedoe met mapjes en files en data die moet worden overgetikt. De fabrieken controleren ook de transportfacturen automatisch aan de hand van Phirater.’