Het it-consultancy bedrijf SQLI zette een stevig eerste halfjaar neer, zodat het bedrijf perfect op schema ligt om zijn Move Up 2020 plan te realiseren.
Eind juni 2016 realiseerde SQLI een omzetcijfer van 95,6 miljoen euro dat een groei betekent van 7,1 procent tegenover het eerste semester van 2015. Deze vooruitgang is hoofdzakelijk organisch gezien de overname van InventCommerce in april 2016 die zeer weinig bijdroeg in het tweede trimester. Het bedrijf plukt voornamelijk de vruchten van de focus op grote accounts in strategische sectoren als banken, verzekeringen en consumptiegoederen.
Als belangrijkste realisaties werden het nieuwe digitale platform voor Crédit Agricole, de vernieuwing van het e-commerceplatform van het Parijse Citadium en informatiesysteem van Linky vernoemd.
Door een gedegen facturatie, samen met een toename van de aanvragen die tot en met eind juni 2016 opliepen tot 108,3 miloen euro (113 procent van het zakencijfer van het semester), loopt de groep voor op zijn planning. SQLI verwacht dan ook om dit organisch groeiritme te kunnen aanhouden en aan te vullen met gerichte externe groei.
Dit semester werd eveneens gekenmerkt door de lancering van het nieuwe strategische plan, dat de naam Move Up 2020 kreeg. Met dit meerjarenplan wil SQLI zich in de markt positioneren als de Europese leider op het gebied van connected experience en dit door de referentiepartner te worden van grote merken die kiezen voor digitale activitieten en een verbeterde klantenervaring.