Antwerp-Tax werkt sinds kort met het systeem van 'In App'-betalingen. Klanten die via de AT-app hun taxirit bestelden, krijgen dan op het einde van de rit het taximeterbedrag online doorgestuurd naar hun mobiele telefoon, waarna ze nog enkel dienen te bevestigen. De kredietkaart-of klantenkaart-rekening van de klant wordt dan automatisch verminderd met het vermelde bedrag. De investeringen in betaaltechnologie worden gedaan om de mate van service en veiligheid te verhogen.
Vanaf datzelfde moment zijn alle AT-voertuigen ook uitgerust met de nieuwe ‘Pin Pad’ van Ingenico. In alle wagens kan dan, naast met de klassieke kredietkaarten, ook betaald worden met de Maestro-kaart. Dit zorgt voor voordelen voor zowel klanten als chauffeurs. Klanten hoeven niet meer naar een gevulde bankautomaat te rijden teneinde geld af te halen voor de betaling van een taxirit, discussies over wisselgeld zijn de wereld uit en de chauffeurs rijden met nog minder cash aanwezig in de wagen. Buiten het gebruiksgemak verhoogt dus ook de veiligheid van de chauffeurs in belangrijke mate.
Reeds beschikbare betaalmiddelen die een alternatief zijn voor de betaling in cash blijven beschikbaar. Antwerp-Tax stelt valutakaarten voor verschillende waardes ter beschikking, er is het systeem van de taxicheques voor bepaalde bevolkingsgroepen, dit in samenwerking met de Stad Antwerpen, terwijl ook heel wat klanten op rekening rijden en maandelijks een factuur voor hun ritten ontvangen.