Om e-commerce handelaars te helpen van Black Friday en Cyber Monday een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: gebruik conversational commerce.
Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) zijn, nadat ze uit de V.S. zijn komen overwaaien inmiddels ook in België vaste waarden waar je als webshop niet langer naast kunt. Uit cijfers blijkt dat kleinere retailers hun verkoop op Cyber Monday 2020 met 501% zagen stijgen in vergelijking met de gemiddelde dagelijkse verkoop in oktober. De wereldwijde verkoop op Black Friday bedroeg in 2020 ongeveer 188 miljard dollar.
Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: gebruik conversational commerce.
Iedereen heeft het over conversational commerce en daar is een goede reden voor. Shoppers zijn er namelijk dol op. Technologie als chatbots houdt klanten betrokken tijdens het browsen en geeft hen het vertrouwen om te kopen. Chatbottechnologie is tegenwoordig zeer geavanceerd, en je krijgt er tegen een redelijke prijs toegang toe. Zo bezorg je klanten een gepersonaliseerde e-commerce ervaring.