Phillip Vandervoort, hoofd van de consumentenafdeling bij Proximus, verlaat op 1 februari het bedrijf. Dat is intern bij de telecomonderneming aangekondigd.
Waarom Vandervoort Proximus verlaat, is niet meteen duidelijk. De interne aankondiging maakt melding van ‘andere persoonlijke en professionele prioriteiten’. Naar verluidt zou hij ook meer tijd willen spenderen aan het entrepreneurschap. Vandervoort zetelt daarnaast ook nog in verschillende raden van bestuur.
Phillip Vandervoort is opgeleid als ingenieur elektromechanica en behaalde een MBA. Hij was onder meer it-directeur bij Interbrew, de voorganger van bierreus AB InBev. In 2007 was hij algemeen directeur van het consultancybedrijf Roland Berger België toen hij de overstap maakte naar de job van country manager bij Microsoft BeLux. Daar volgde hij Bruno Segers op. Nadien werd hij general manager strategy, marketing & operations voor Microsoft in Centraal- en Zuid-Amerika. Begin 2014 stapte hij over naar Proximus waar hij de titel van vice president consumer business unit kreeg. Die functie zat bij Dominique Leroy die toen Didier Bellens als ceo opvolgde. Later kreeg Vandervoort er ook nog de verantwoordelijkheid bij voor de SoHo-klanten (small office and home office).