Liege Airport is een samenwerking gestart met SQLI om de digitale ervaring van zijn klanten te verbeteren. SQLI zal SAP Hybris Cloud (Cloud for Customer C4C en Marketing) integreren en uitrollen.
Dankzij deze oplossing kan het vliegveld van Lui informatie over de luchthaven aanpassen aan de noden van elke klant om zo de multichannel-toepassingen te versterken. Het SaaS-systeem zal alle gegevens die worden gegenereerd door klanten en andere spelers binnen de luchthaven centraliseren. Hiermee kan de luchthaven iedereen identificeren. Het resultaat moet een meer gepersonaliseerde service worden.
SAP Hybris Cloud geeft direct toegang tot alle klanteninformatie en maakt realtime beheer van data mogelijk. Daardoor kunnen klachten, opportuniteiten en vragen beter gedetecteerd worden en kunnen er gepersonaliseerde marketingcampagnes worden opgezet. Ook de klanten krijgen een benadering op maat en een betere service door het beter opvolgen van accounts. Offertes en contracten met b2b-klanten moeten ook sneller behandeld worden.
‘Dit crm-project is van enorm belang voor Liege Airport, om zo haar klantgerichte strategie te ondersteunen’, zegt it-manager Daniel Sluysmans. ‘Het project maakt deel uit van de digitale transformatie die op dit moment bezig is.’
Het uitrol van het project is voorzien voor april 2017. Het van oorsprong Franse SQLI heeft al ervaring in luchthavenprojecten, meer bepaald in Parijs en Genève. Het bedrijf heeft vestigingen in Diegem en Gent waar zo’n 120 mensen werken. De luchthaven van Luik vervoert jaarlijks meer dan 300 000 passagiers en 660 000 ton goederen.