Showpad, de Gentse specialist in het digitaliseren van verkoopdocumenten, neemt de Britse starter Hickup over, zo meldt De Tijd. Hickup levert content-toepassingen aan Showpad en kwam zo in contact met het Belgische bedrijf.
Hickup is een Brits bedrijf met vier werknemers dat ‘playbooks’ maakt voor verkopers. Voor Showpad is het de grootste overname uit haar jonge geschiedenis. Tegelijk lanceert het bedrijf ook het nieuwe product Experiences, dat statisch verkoop- en promotiemateriaal in meer dynamische content moet omzetten.
Hoeveel de overname waard is, is niet meegedeeld. Medeoprichter Louis Jonckheere van Showpad laat in het blad Trends enkel los dat het over ‘verschillende miljoenen’ gaat.
Showpad werd zes jaar geleden opgericht door Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere en groeide snel uit tot een topper in de Belgische startup-scene. Vorig jaar wist het bedrijf nog een kapitaalsinjectie van vijftig miljoen dollar los te weken bij het Amerikaanse Insight Venture Partners. Er staan nu zo’n tweehonderd medewerkers op de loonlijst; die zitten in vestigingen in Gent, Londen, Portland en San Francisco.