De Brusselse digitale verzekeringsmakelaar Seraphin heeft 1,2 miljoen euro kapitaal losgeweekt. De meeste opgehaalde fondsen zijn afkomstig van business angels en 'friends and family', de rest komt van strategische partners. Dat meldt Digimedia.
Seraphin optimaliseert verzekeringen door contracten via een digitaal platform aan te bieden en eventuele dubbele dekkingen op te sporen. Bij ongevallen is er een team makelaars voor het beheer van de schadegevallen en voor geavanceerd advies dat moeilijk is te digitaliseren.
De Brusselse insurtech-startup haalt nu 1,2 miljoen euro op. Het geld komt voornamelijk van een twintigtal business angels (privépersonen) en moet dienen om de verdere groei van het bedrijf te verzekeren.
‘Wij zijn deze lokaal verankerde beleggers, die ons vertrouwen geschonken hebben om een talentrijk team en een innovatief digitaal platform te ontwikkelen, zeer erkentelijk’, zegt ceo Xavier Lombard. ‘Samen met onze partners willen wij al onze klanten een kwalitatieve, ethische en economische win-win-oplossing brengen, die disruptief is voor de verzekeringswereld. Het is tijd dat deze industrie onder het stof gehaald wordt.’
Door quasi volledig digitaal te werken, kan Seraphin snel en soepel elke maand nieuwe diensten aanbieden, een ritme dat traditionele spelers niet aankunnen, zegt het bedrijf.