Gebruikers van Zoom kunnen binnenkort tijdens een meeting hun e-mail en agenda bekijken zonder daarvoor te schakelen naar een andere applicatie. Dan is het mogelijk om bestaande agenda- en e-maildiensten te integreren in het videovergaderplatform. Organisaties kunnen ook kiezen voor e-mail- en agendafunctionaliteit die door Zoom wordt gehost.
Met Zoom Mail en Calendar verwacht de fabrikant het bedrijfsleven beter te ondersteunen bij het faciliteren van moderne werkwijzen, zoals hybride werk. De functionaliteit verschijnt in twee varianten. Met de clients-variant kunnen aanbieders van e-mail en agenda’s integreren via nieuwe clients. Met de services-variant kunnen organisaties een Zoom-hosted end-to-end e-mail- en agendadienst opzetten, met vijftien of honderd GB opslagruimte.
Volgens de fabrikant heeft de integratie als voordeel dat gebruikers niet meer tussen applicaties hoeven te wisselen en dat alles is gebundeld in één platform. Zo wordt het gemakkelijker om e-mails door te zetten naar chatkanalen en kun je binnen het platform gemakkelijker Zoom-meetings inplannen. Dit is bij veel andere videovergadertools, zoals Microsoft Teams, ook mogelijk.
Chatbots en virtuele salesondersteuning
Tegelijkertijd kondigt Zoom andere functies aan die de communicatie zouden verbeteren, zoals ai-gedreven chatbots, virtuele coworking-ruimtes en virtuele ondersteuning voor salesmedewerkers tijdens gesprekken met potentiële klanten.
Gelijktijdig met de aankondiging van nieuwe functionaliteit, maakt Zoom een samenwerking met Palo Alto Networks bekend. De twee integreren enkele van hun producten. Ze hopen daarmee hun wederzijdse klanten een betere gebruikerservaring te bieden en bedrijven te helpen bij vereenvoudiging en beveiliging van hybride werk.