Filip Descamps volgt Dirk Debraekeleer op als nieuwe ceo van Mediagenix, het Belgische softwarehuis dat beheersystemen voor media-content bouwt. Daarnaast vervoegt ook Jef Vandecruys de rangen als managing director van de regio EMEA.
Filip Descamps neemt bij Mediagenix de globale managementtaken over van Dirk Debraekeleer. Om de overgang vlot te laten verlopen, zullen Descamps en Debraekeleer de eerste maanden nauw samenwerken. Descamps werkte zestien jaar lang bij Microsoft, waar hij ervaring opbouwde in sales en salesmanagement en vervolgens internationale managementfuncties vervulde. Daarvoor werkte hij in verschillende functies voor een systeemintegrator.
De positie van managing director voor de EMEA-businessunit wordt ingevuld door Jef Vandecruys. Vandecruys werkte in 2005 mee aan de opstart van Belgacom TV, waarna hij zeven jaar bij Anheuser-Busch InBev aan de slag was, als global director digital marketing en met een rol binnen global procurement. De voorbije vijf jaar was Vandecruys coo van Zappware, gespecialiseerd in oplossingen voor digitale tv.
De softwareoplossing Whats’on van Mediagenix wordt ingezet door meer dan honderd klanten wereldwijd, waaronder Disney, Viacom, BBC, UKTV, Medialaan, VRT en de RTBF. De tool wordt gebruikt voor het beheer van hun contentdistributie.
‘Onze groei vertaalt zich niet enkel in het aantal klanten. Ook het aantal werknemers is de laatste jaren enorm toegenomen. Mediagenix rekruteerde dit jaar al vijftig werknemers om de internationale groei bij te houden. In minder dan vijf jaar is het aantal werknemers verdubbeld. De teller staat nu op meer dan tweehonderd werknemers en in totaal 25 nationaliteiten’, zegt Dirk Debraekeleer.