Kaspersky Lab lanceert met Kaspersky United een nieuw partnerprogramma waarmee specialisaties van resellers lucratiever moeten worden. Daarbij krijgen partners toegang tot meer tooling voor scholing, verkoop- en marketingactiviteiten die aansluiten op hun eigen specialisaties.
Het partnerprogramma is een antwoord op de groeiende complexiteit van it-infrastructuren, zegt Kaspersky. Daarbij is meer behoefte aan specifieke kennis en dienstverlening rond bijvoorbeeld hybride cloudbeveiliging, netwerkbeveiliging of bescherming tegen gerichte aanvallen of industriële omgevingen. Dit nieuwe wereldwijde partnerprogramma is bedoeld voor resellers en verschillende type serviceproviders. Het beloningssysteem maakt het voor resellers aantrekkelijker om Kaspersky Lab-producten en -diensten te verkopen.
De partners kunnen hun specialisaties op verschillende niveaus van certificering brengen en houden. Dat is van toepassing op zogenoemde Registered-, Silver-, Gold- en Platinum-niveaus in één of meer domeinen, bijvoorbeeld ‘industrial cybersecurity’ of ‘fraud prevention’.
‘Het partnerkanaal beweegt mee met veranderende wensen van de klant’, zegt Jordy Loozekoot, verantwoordelijk voor channel marketing bij Kaspersky Lab in de Benelux. ‘Zo tuigen it-dienstverleners bijvoorbeeld speciale centra op voor beveiligingsactiviteiten in hun datacenters die als dienst aangeboden worden. We zien ook dat bedrijven zich specialiseren in niches rondom het aanbieden van bepaalde dreigingsinformatie. Die oplossingen komen in saas-vorm beschikbaar. Ook steeds meer kleinere organisaties kiezen voor uitbesteding van hun it-huishouding. Dat zien we terug in de groei van het aantal managed services providers. Met ons nieuwe Kaspersky United-programma kunnen onze partners zich verder ontwikkelingen op hun eigen specifieke domeinen.’