Het Belgische digitale consultancybureau Waeg heeft zijn zesde kantoor geopend, in de Deense hoofdstad Kopenhagen. Een strategische keuze voor het bedrijf, dat zijn activiteiten wil uitbreiden naar andere Scandinavische landen vanwege het gunstige digitaliseringsklimaat.
Ineke Leclercq, die eerder bij Waeg in Brussel werkte, gaat de Deense afdeling leiden. Leclercq is al twee jaar actief bij Waeg en was tot op vandaag ‘marketing automation practice lead’. Zij verhuist mee naar Kopenhagen om er het eerste aanspreekpunt voor potentiële en bestaande klanten te zijn.
‘We staan al met een voet in de Deense markt door de samenwerking met Nilfisk, maar met het fysieke bureau hopen we de credibiliteit van Waeg verder te vergroten’, zegt ceo Chris Timmerman. ‘Ineke is de taal machtig, ze is integer en loyaal en hanteert de werkwijze die we bij Waeg hoog in het vaandel dragen.’
Al in 2017 koos het Deense Nilfisk voor Waeg voor de optimalisering van hun B2B e-commerce-platform. De keuze viel op Waeg omwille van hun sterke reputatie in Salesforce B2B Commerce betreft. De Salesforce-technologie laat Nilfisk toe om via een platform zicht te hebben over de activiteiten van de klant, van marketing en e-commerce tot customer service.
Bij Waeg werken nu 37 mensen van 14 nationaliteiten. Naast Brussel en Kopenhagen is het bedrijf ook aanwezig in Amsterdam, Dublin, Warschau en Lissabon.