De meeste Waalse klanten van kabelboer SFR zijn na de overname door Telenet gewoon bij het Mechelse bedrijf gebleven. Telenet heeft ook het SFR-netwerk al een broodnodige upgrade gegeven. Dat schrijft de krant La DH.
Eind 2016 maakte Telenet bekend dat het SFR, een dochter van het Franse Altice, wilde overnemen voor vierhonderd miljoen euro. Die overname is ondertussen goed verteerd, zo blijkt. Ongeveer negen op de tien SFR-abonnees heeft de overstap naar Telenet gemaakt, ondanks dat de prijs van het abonnement gestegen is.
Sinds de overname investeerde Telenet ook vier miljoen euro in een netwerkupgrade, omdat veel klanten klaagden over het signaal dat wegviel. Soms duurde het dagen eer klanten weer internet hadden. ‘Zowat vijftig technici hebben duizenden grondstations en netwerkversterkers vervangen die verouderd waren’, zegt Coralie Miserque van Telenet.
Ook op de Facebookpagina ‘Clients lésés de SFR’ (vrij vertaald: gedupeerde SFR-klanten) ziet men de verbeteringen, zo meldt paginabeheerder Jacques Segers in La DH. ‘Er zijn steeds minder klachten, alles wordt stilaan beter.’