Altares Dun & Bradstreet, internationaal leverancier van bedrijfsdata, maakt de overname van Invoxis bekend. Deze Franse startup specialiseert zich in de optimalisatie en visualisatie van data voor ‘know your customer’ (kyc)-processen.
Het in Parijs gevestigde Invoxis werd in 2013 opgericht en heeft twaalf medewerkers in dienst. Het maakt gebruik van de laatste techniek op het gebied van text mining en datavisualisatie om klanten te helpen met het automatiseren van hun kyc-processen. De technologie voor natural language processing (nlp) van Invoxis maakt het mogelijk om gestructureerde en ongestructureerde data uit diverse bronnen te verzamelen en analyseren, zoals informatie uit kranten, internetpublicaties, social media, websites en bedrijfsdatabases. Dit draagt bij aan efficiëntere kyc- en antiwitwas-processen.
‘We leven in een tijd waarin big data uitgroeit tot een operationele realiteit. Deze overname sluit perfect aan op onze strategie om onze leiderschapspositie in de markt voor data-intelligence te bestendigen’, zegt Patrice Ceccaldi, de bestuursvoorzitter van Altares. ’In deze wereld van voortdurend veranderende technologie, verzamelen, analyseren en structureren we data om die om te vormen tot business intelligence die op flexibele wijze kan worden ingezet als input voor de besluitvorming van managers. We helpen onze klanten daarmee om hun data te transformeren tot een pijler van groei.’