Verbolia, een startup uit Enghien, versterkt zijn kapitaal met een miljoen euro. Het bedrijf is gespecialiseerd in ai-toepassingen voor search engine optimization (seo). Met het geld moet de ontwikkeling van de producten versneld worden.
Verbolia vereenvoudigt en automatiseert search engine optimization (seo) met artificiële intelligentie en is verantwoordelijk voor het automatisch genereren en optimaliseren van webpagina’s en het continu volgen van de updates van de zoekmachines, zonder tussenkomst van de klant. De oplossing – die seo-as-a-service gedoopt werd – gebruikt bestaande en gearchiveerde inhoud om voldoende verkeer naar een website te trekken en te converteren. De technologie is het resultaat van zeven jaar onderzoek en ontwikkeling, zegt het bedrijf. Voor marktplaatsen, advertentiewebsites, apps, online kranten is het een complete oplossing om het hele seo-gedeelte uit te besteden.
De kapitaalsinjectie in Verbolia kwam er van ‘private partners en de oprichters van de startup’ en twee investeringsfondsen: Wap Invest en W.in.g. ‘Dankzij het ophalen van deze fondsen kan Verbolia nieuwe gebieden veroveren en nieuwe klanten vinden op de Belgische en Europese markt. Het ingezamelde geld zal de financiering toelaten van de automatisering van bepaalde seo-processen, zoals het schrijven van inhoud of het genereren van zoekwoorden’, zegt Vincent Vandegans, cto van Verbolia.
De nieuwe technologie levert al meer dan tien miljoen unieke bezoekers per maand op op partnersites, zoals die van de groep Rossel of die van startups als Bsit of Spott. Dit grote volume wordt bereikt dankzij pagina’s die automatisch worden gemaakt met inhoud die is geschreven door ai.