De Antwerpse scale-up SweepBright haalt tijdens een nieuwe kapitaalronde 2,3 miljoen euro op. Het bedrijf levert technologieën aan de vastgoedmarkt en immokantoren.
De technologie van SweepBright helpt makelaars bij het creëren, verspreiden en opvolgen nieuwe aanbiedingen via hun smartphone. Doordat makelaars hun vastgoedaanbiedingen niet meer manueel moeten invoeren, kunnen zij een snellere en betere dienstverlening aanbieden. Hiermee winnen ze tijd voor direct klantencontacten, wat hun verkoopcijfers moet doen toenemen.
De nieuwe investeerders in Sweepbright zijn Cennini Holding (het investeringsfonds van de familie Claeys), QuaeroQ (het investeringsfonds van Matexi Group) en een aantal privé-investeerders rond vermogensbeheerder Quaestor. Ook Volta Ventures, Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere van Showpad en Jeroen Lemaire van In The Pocket, die in 2017 al 1,5 miljoen euro in SweepBright investeerden, stopten opnieuw kapitaal toe.
Met het nieuw opgehaalde kapitaal wil SweepBright zijn team uitbreiden met onder meer bijkomende ontwikkelaars en salesprofielen. Daarnaast investeert het in onderzoek en ontwikkeling, met een nadruk op een uitbreiding van de data analytics-capaciteiten en de toevoeging van campaign management-features.
SweepBright is vandaag wereldwijd actief vanuit kantoren in Antwerpen en New York. Via een partnership met de Mexicaanse zoekertjessite Segundamano zet het bedrijf voet aan wal op de gigantische Zuid-Amerikaanse vastgoedmarkt en een samenwerking met Real Estate Institute of Queensland zette de deur naar de sterk groeiende Australische markt open. Het bedrijf zal er investeren met onder andere een vestiging in het Australische Brisbane.