De jonge start-up Piximate gaat een partnership aan met Auxipress. De object- en logodetectie van Piximate, waarmee merken hun bereik in kranten en televisieprogramma's kunnen opsporen, wekte de interesse van Auxipress.
Het Brusselse Auxipress monitort en analyseert media in opdracht van bedrijven en distilleert daaruit rapporten over de hoeveelheid mediaprésence die een onderneming genereert. En dat is precies waar Piximate uit Louvain-la-Neuve hen bij kan helpen. De start-up, onderdeel van accelerator StartIt @ KBC, gebruikt artificiële intelligentie en machine learning om media te analyseren. Een groot aantal foto’s en video’s kan daarbij worden beheerd via een online applicatie, mobiel en web en dat spaart tijd.
Het gebruik van artificiële intelligentie voor beeldverwerking is sowieso in opmars. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om de prestaties van de marketingacties te verbeteren en voorbije acties te evalueren. Proximus, Delhaize, ING en Jupiler gebruiken daarvoor al de technologie van Piximate.
Piximate, dat in 2016 werd opgericht, begon ooit als een fotobeheerapplicatie voor particulieren, maar onder leiding van oprichter Georges Caron, voormalig ceo van UCL-spin-off Keemotion, heeft ze haar diensten en technologie steeds meer gericht op bedrijven. ‘Visuele marketing is in volle transitie. Alles moet snel gaan en meteen resultaat opleveren. Piximate is een waardevolle digitale partner. De technologie die contentcreatie en -management automatiseert, bestond vijf jaar geleden nog niet’, zegt Caron.
Om de groei van de start-up te versnellen, komt er binnen enkele maanden mogelijk een nieuwe fondsenwerving. ‘Voor volgend jaar streven we naar een omzetcijfer van 400.000 euro’, zegt Laure Uytdenhoef, ceo van Piximate.