De Nederlandse brouwerij Heineken heeft zijn Shared Services Center in Polen verhuisd naar het plaatselijk hoofdkwartier in Krakau. Tegelijk opende het bedrijf een digitaal kantoor, dat voor zowat 1.500 werknemers een ‘hybrid workplace’-model mogelijk maakt.
Na van de verhuis van de financiële en operationele Shared Services Centers, werden ook de behoeften rond connectiviteit en beschikbaarheid van infrastructuur onder de loep gehouden. Vooral door de pandemie is het hybride werken deel geworden van ons dagelijkse leven, verduidelijkt Ewa Szalewska, Head of People Function bij Heineken: “Een digitaal kantoor ondersteunt ons team voortaan altijd bij hun activiteiten, waar ze ook inloggen.” Heineken hoopt hiermee beter het beschikbare talent aan te trekken overal in Europa. Tegelijk wil het bedrijf het beheer van de infrastructuur uitbesteden, zodat het eigen inhouse IT-team op interne diensten kan focussen.
Het beheer van de cloudinfrastructuur wordt uitbesteed aan NTT, dat Heineken ook heeft bijgestaan bij het traject richting hybride cloud. “Tijdens deze implementatie zorgde ons NTT-team voor de netwerkinfrastructuur, security en contactcenterbeheer, en voor de coördinatie van het gehele implementatieproces”, zei Rafał Sałyga, Go-To-Market Director bij NTT Ltd. in Polen, “en nu staan we in voor het technical center dat alle Heineken-medewerkers 24/7 ondersteunt.”
Naast de migratie naar de cloud omvatte het project ook een nieuwe inrichting in het kantoor van Krakau, met meer voorzieningen om comfortabel en creatief samen te werken. Zo is er een reservatiesysteem voor bureaus, parkeerplaatsen, vergaderzalen en zelfs voor schappen als tijdelijke opslagplek. Collega’s kunnen zien wie wanneer naar kantoor komt en waar ze gaan zitten, zodat teamwork makkelijker kan worden ingepland. Heineken gebruikt ook de data van deze app om op te volgen welke zones het vaakst en het minste worden gebruikt. Volgende projecten in andere vestigingen zullen hier dan op worden afgestemd.