Google zet vol in op doordringen en domineren in gewone woningen. De zoveelste ronde. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
Google heeft op zijn Pixel 2 event afgelopen week niet alleen de gelijknamige eigen smartphone onthuld. Tegelijk met het nieuwe toptoestel (plus de grotere XL-uitvoering daarvan) heeft de internetdominerende techfirma een reeks andere devices onthuld. Deze lopen uiteen van kleine AI-connected camera’s tot mediastreamende smarthome apparaten en een nieuwe vr-headset.
De doelmarkt is niet langer alleen of voornamelijk de tech-geïnteresseerde of online-levende mens. Google is uit op niets minder dan de verovering van de gewone woning van de gemiddelde consument. Vele ict-leveranciers zijn de zoekmachine annex ads-faciliteerder al voorgegaan. Apple, Microsoft, pc-producenten en mediasoftwarebedrijven. Allen zijn niet of in hooguit beperkte mate geslaagd in hun opzet. Google start de zoveelste ronde in de strijd om de consument thuis.
Wat vind jij?